Induve hè u Coliseu?

U Coliseu hè un grande è majestuficu monumentu di l'architettura di a Roma Antica. "Hè assai enormi chì ùn hè micca putente di manteneà a so imatge in memoria. " Quandu avete vistu, tutte a cosa pareveri chjuchevule ", Goethe anu scrittu da ellu.

U Coliseu ùn hè micca solu l'attrazioni principali di l'Italia, cù a Torre di Pisa è altre monumenti storichi. Questa hè una storia, cungiusata in a petra è per sempre cunservate in quellu avvene chì staminò Roma per centosi anni.

U Coliseo in Roma - storia

U Coliseu hè un munumentu per una destinazione difficiuli, perchè Vespasian ùn decide micca di distruisce in ogni modu i tracci di a regula di u so predecessore Imperu Nero, ùn hè mai statu edificatu. In u situ di l'acquietu cù cigni, adduzzati u Palazzu D'Oro, in u 80 AD un grand anfiteatro fù custruitu per 70 mil especettori, chì diventonu u più grandi è più bellu fiore in u mondu anticu. Ci hè stata esse ghjigantesca chì u so primu nomu, in onore di a dinastia Flaviana, ùn hà micca radicatu. Colossale, enormi - hè questu questu u nome orgogliu di u Coliseu hè traduzutu da u Latinu.

Celebrazioni in l'onore di a so scuperta si stanu incessitamenti per 100 ghjorni. In questu tempu, 2000 gladiatori, è 500 animali salvatichi sò stati riuniti in pezzi in e battaglie.

Cum'è altri anfiteatroni romane, u Coliseo hà a forma di ellipse, in mezu di quale hè u arena. A larghezza di l'ellipse esterna hè 524 metri, l'assi principe hè 188 metri, è u chjuchju hè di 156 metri, è questu hè un logu assolutu. In u second anfiteatro più grande in Tunisia, a larghezza di l'elipudi hè solu 425 metri.

A lunghizza di l'arena di Coliseum hè 86 metri è a larghezza hè 54 metri. L'altura di i mura hè di 48 à 54 metri. Sutta ogni arcu trà u mezzu è u nivellu supraniunale era una statua, i soffini sò stati ammucciati cù scorri multi-colore, è in i muri esterni sò l'elementi decorattivi di bronzu.

In l'anfiteatro anfiteatru era stata 76 entrata à u publicu, parechji per l'emperadoru, i so nobili è i gladiatori. Cusì, tutti l'udienze puderanu disperse dopu à u ghjocu à 5 minuti.

Avà ùn hè micca un magnificu anfiteatro, ma hè un simbulu di minimalismu strettu. Durante a so esistenza, hà survivitatu l'invasioni di i barbari wara u colapitu di l'Imperu Rumanu, i fianchi di terrimoti è l'altri straziali elementali. Ancu li Rumani si usanu com'è un magazinu di materiali di custruzzione libera, chì era cunsideratu una bona forma.

Ma ancu seculi dopu chì u Coliseu hà cullassatu, tutti quelli chì u vanu pè a prima volta ùn ponu micca firmà da l'estasi.

Circunsumenti interessanti à u Coliseo

  1. A custruzzioni di u Coliseo, chì era di 2 mila anni, hà duratu solu 9 anni.
  2. I sedi in i so puseddi erani situati, cunziddiendu u status sociale di l'audienza. Cusì i primi i trè pianu eranu datu à l'invitati nobili, è u quartu à i cumunità.
  3. I tecnulugia di quelli anni permette à l'usu di e canali di l'acqua cresciute specialmenti sottu à u palcuscenicu per fassi l'acqua. È a durata di u lagru improvisu hà alcuni diversi metri. À questu, in più di gladiatorii è di altre battalione di terra, i battelli di acqua era ancu questu, in quale ancu i galleys puderanu participà.
  4. In u 15u è 16 sèculu, u papa Paulu 2 hà pigghiatu pedras da u Coliseo per a custruisce un palazzo venecianu, è u papa Xixistu 5 vulia usà in cum'è una fabbrica di vistimenti.

Cume si avvicina à u Coliseu?

À u centru di a Roma antica, induve u Coliseu si trova in Italia, pudete alcuni a l'estazione di Colosseo nantu à a linea B, blu. Oghje, u flussu inesubile di i turisti, i vibrazzioni di u trafficu urbanu intensu, u ventu è a fretta diventenu un veru sfida per u Coliseo. Dighjà, ci sò più di 3 mil craci, è i pezzi di pocu scorri. E ancu duranti a compra in Roma , avete da pinsà à a passione di u tempu è ùn vi assicurà à guardà sta maravigghia di u mondu, chì in quellu ghjornu ùn maià permessa di maravigliate.