Komondor

Komondor o u Pastore Ungàdia ùn hè micca infurmazioni precisa di u so urìggini, ma u prubabile, u so pedigree hè di circa 1000 anni. Ci hè una legenda chì quandu i pastori trovanu i cuccioli. Li detechjà l'acqua è quelli cachali chì drumavanu lupu, uccisu, è quelli chì erani baccanu, si purtaru cun elli. À u tempu, u sangue di u lupu è di i cani sò sbagliati è esce un cumodu di pardonicu.

In prima, a razza Comondor era cumuni in a regione di u Mari Nerutu, induve i ghjovani sò stati utilizati com pastori. Duranti l'invasioni Mongoli-Tartaru, cù u pòpulu, trasfirìu a lu territoriu di l'Ungaria muderna. Ci vanu sempre.

Sta razza di ghjacaru era chjamatu "komondor" da a parola italiana, chì in traduzzione significa "re di i cani". Da a lingua unghnicu, u nome di a razza pò traduce cum'è "cane calmatu".

Caratteristiche di a razza

U Komondor Dog hè unu di i cani maiori in u mondu. L'altezza di u cane hè di 80 cm, è a lana parmetti un volu più grande. Ma l'apparenza di u pastore ùn teme micca, ma solu rispettu è admirazione.

I cuccioli Komondor anu un pianu vulcanu è ondulatu, è solu cù età si forma in cordi. U capu di u cane s'assumiglia à una bola di lana. A lana hè catturata nantu à l'ochji, ma ùn pruvucarà u cane in casu in inconveniente. A lana di u Pastore Ungàricu cresce tutta a so vita.

Carattere Komondor hè una calma. U cani hè ubbidienti, bè trattatu. U pastore unghju hè un veru cani di famiglia. Ampara l'affettu, cura, attenzione, ghjochi, zitelli. In a via, u cane cumporteghja cum'è un pastore, cullendu tutta in una mansa.

In tuttu u mondu, a popularità di sta razza hè creazione tutti l'anni. I cani sò cumuni in Ungheria, in l'America, induve hè ancu una variante di u Komondor americanu. In Russia, razzi corsi brevi hè avè travagliatu un periodu di decadenza.

Komondor hè un cane chì hè u culore biancu. Ma per parechji anni, i sperimenti anu pruvatu à crede i cani cù u culore "colore". Oghje ci sò Komodorsi nìuli, ma sò micca ricanusciuti da razza pura. Sò chjamati mestizos è ùn sò micca cunsideratu una razza sola.

Contenuti di u Komondor

Un cani peloso necessita cura. Ùn pò esse sbuchate, i santone hà deve esse divisu. À una età ghjovana, i ghjacarii moult, ma u capeddu hè persu. In adultezza, a lana, anche u fattu chì hè cascata da u lampu di capelli, resta in u cordu per a vita. In casu di gravidenza felice, u ghjacaru deve esse lavatu cù un shampoo specie. U komondor s'assicta u longu tempu. Hè ancu necessariu di neve l'aricchi di u ghjacaru, sguassate l'acqua di l'ochji, per ùn mancanu a lana bella bianca.

In manciari, u Pastore Ungàricu ùn hè unpretentiu. Ci hè una piccula parte. U pruduttu industriale sicituicu è l'alimentariu naturali. U cane hè ideali per un appartamentu di cità è per una casa di campagna. Komondor hè di natura una guardia di sicurità, ellu ferà cuncepimentu questu mision in a vostra casa. Per esse sarà tutta l'animali - ovini, capri, pollastri. U zitellu sera ancu sottu a tutela di una babbu piace, clementina.

U cane pudarà viaghjà in via - ùn hè micca terribili u tempu. Cumondari travagliammu in a polizia in rinfresioni di i Stati Uniti. I travaglià dinò in a difesa di u presidente. U cane ponu dannu l'avversu ancu in un musculu, ma solu s'ellu hè a so sala hè in periculu. U restu di u tempu, Komondor hè tranquillu.

Un cani sorpucenti cumprendenti suggerisce chì e persone chì parlava di u yeti si truvò cumu cù u komondor. In vista di ellu, nantu à i cordoni di a so lana, pudete sognu d'una Ungaria romantica, di a chjesa d'estate estensiva, di i pradesi verdi chì e pècure stagione, è certamenti ùn si micca scurdate di cumprà spaghetti per cena.