U fiume più bruttu in u mondu

Hè statu longu u sicretu chì a maiò parte di l'attività umana anu un effettu destruzzione per l'ambienti. Per a vuluntà di vive in cundizioni cumunu, l'indulge pays per l'atmosfera brutta è e stagni cuncipitura. Sfortunatamente, in più di l'ultimi centu anni, marcatu da un risultatu senza precedente in diversi esferi di a pruduzzione, a persone anu destroyatu più risorse naturali chì in a so storia di a so storia di a so prisenza. Oghje, vi femu invitatu à un tour virtuale da u fiumu più sujetu à u pianeta chì pudete fà imagine - u fiumu Tsitarum, chì cuntenenu in u ovest di l' Indonesia .

Citarum River, Indonesia

Hè difficiuli di crede, ma ancu qualchì mezzu centu fà u fiumu Tsitarum chì nimu hà da risicriscia di chjamà i più belli di u mondu. Ellu cun tranquillamente l'acqua per u territoriu di u Java Occidentale, chì era una fonte di sustenevule per tutti l'abitanti circundanti. A manera principali per a populazione lucali di guadagnà una vita era a pesca è u riseddu di risu, l'acqua per quale hè vinuta da u Citarum. U fiumu era cusì chinu chì in u Lagu Sagulng, chì si manca, i ingenierini francesi anu ancu capaci di custruisce a più grande energia di l'impianti di energia in Indonèsia .

Ma l'ascesa di l'industria chì hè vinuta in l'anni 1980 ponu a fine à u benintu ecològicu di tutta a reta di u fiumu Tsitarum. Nant'à i ciumi di fiumi cum'è funghi dopu a chiuvità, parechji più di 500 sfarenti industrie particulare parechji sughjetti, ugnunu cose chì envia tutte e so fugliale direttamente à u fiumu.

Malgradu à u rapidità rapida di l'industria, l'Indonisia hè statu è resta in u niveddu più altu in termine di e sanità. Cusì, ancu quì ùn ci hè micca una quistione di l'eliminazione cintralizzata è l'utilizazione di i risichi domestici, o l'impositu di i catene è a custruzzione di facilità purificazione. Tutti sò indistinuti à l'acque di u fiumu Tsitarum.

Oghje, u statu di u fiumu Tsitarum pò esse chjamatu criticu senza esaggerai. Un pattu unpreparede oghje hè improbabile di pudè capiscu chì sutta i munzelli di tuttu u rubbish hè un fiume in generale. I solu barche di lumi chì passanu passendu munzieddu enormi di scumuni decadenza pò guidà u pensamentu chì ci hè acqua per quì.

Dati citatini, a maiò parte di i residi lucali mudificà a so specializazione. Avà u fonti principali di l'ingudu per elli ùn hè micca a pisca, ma l'uggetti rimi in u fiume. Ogni matina, l'omi è i giovani lucali resuveranu à u duminiu flottante, in a speranza chì a so aghja avarà esse successu, è i cose cumposti pò esse lavati è venduti. A voti si sò furtunati, è a caccia per lavare pò vene à 1,5-2 lirie à simana. In a maiò parte di i casi, a ricerca di tesoru guida à malati severi, è spessu à a morte di u getter.

Ma ancu quelli di i residenti lucali, chì ùn pò micca affordà micca di coglie i riti, ùn sò micca cumpletu d'altri rischi di passà malatu. A cosa hè chì, anche u cantu eccessivu di sustanzi preghjoi, u Citarum, cum'è prima, resta l'ùnicu fonte d'acqua potable per tutti i cumerzi circunvicini. Questu hè chì i residenti lucali si sò custrittu di coccu u manciari è di l'acqua di l'acqua.

In più di 5 anni, u Bancu di l'Asia Aspèttu hà attribuitu più di 500 milioni à i dati americani per a purificazione di u Citarum. Ma, anche senza una infuzione monetaria putenti, i banche di u Citarum s'ammuccianu à queste ghjornu sottu munzieddu di basgiu. L'ecuturzionisti cresce chì in u prubleu vicinu, a basta di sfruttà u fiumu cusì chì a pianta di energia, chì ghjè accurdata da ellu, stà senza operazione. Forsi, dopu à u pedace di l'imprese nantu à i banche di u Citarum, a situazione hè almenu un pocu, ma si migliurà.