U ghjornu di Astronautici - a storia di a festa

Oghje più di cinquanta anni, annu, u 12 d'aprile, abbitanti di tutte e mondu, celebranu u ghjornu di l'astronautica chì a storia origine di e tempi d'esistenza di a grande URSS.

A festa di quellu chì hè almenu bellu aspettu cunnessu cù a industria spaziu hè stata cilibrada prima in u 1962, è hè sempri cunzidiratu unu di i più impurtanti trà l'altre vacanze internazionale. U nostru articulu hè dedicatu à questu ghjornu significativu, chì u pienzu pianu si ricorda è dice.

A storia di u ghjornu di l'astronautica è l'aviazione

9 d'aprile in u 1962, i membri di u Presidiu di u Soviet Supremu di a URSS issuatu un decretu nantu à l'establimentu di u ghjornu di l'Astronautichi. Dopu, in u 1968, a Federazione di Aviazione Internaziunale, hà datu questu vacanzi un statu internaziunale.

Hè cuminciatu cumu cumu in u 1961, un citatinu di l'Unioni Suvietica, Yuri Gagarin, comu pilotu di a nave "Vostok", era u primu chì ùn hà micca esitatu à volariu à l'spaziu. Dopu urbitatu a Terra, per 108 minuti, u pioneeru suviu iniziu una nova era di u spaziu spartitu cù un omu à bordu.

Tuttavia, deve esse dichjaratu chì u principiu di a storia di u ghjornu di i Cosmonautichi hè statu ancu cilibatu da i famosi cani Belka è Strelka, anu visitata in l'immensità di ingravidita, senza chì a volu di l'omu in un altru spaziu seria grandu risicu.

Dopu un avenimentu avanzatu in l'esplorazione spaziu, Yuri Gagarin hà ricivutu u primu titulu di grande è alchidu Heroe di a URSS. Dapoi, i scientisti, i pulitici, i musichi è artisti di tutte e mondu hà sunnatu di riunione cù un omu chì viu a Terra da l'altitudine di cintunarii di chilometri cù i so ochji. Inoltre, Gagarin abrava novi orizzonti versu i diseggituri è i disignuri di moda da i 60 anni chì introduci un stile còsogicu in vistimenti chì riflettunu i tendenzi generali di a moda di quellu tempu.

Grazie à l'heroisimu di Yuri Gagarin, u ghjornu di l'astronautici hè cilibradou oghje cù u rispettu è l'onore di quelli chì anu realizatu un cuntributivu significativu à u sviluppu di tecnulugia spazjali muderni, senza ellu ùn stallemu più a nostra vita. In l'onuri i musei, munumenti sò aperti, i manifestazioni sò solemne.