Cultura Paraguay

Paraguay hè cunsideratu cum'è u core di l'America Latina. I tradizione di i puteri lucali sviluppati sottu a influenza di e tradizione di i Spagnoli è di i pirsoni indigini, chì stavanu longu in a regione.

Caratteristiche di a cultura di u Paraguay

Dui lingui sò ufficiale in u paese: Spagnolu è Guaranate falatu da a maiò parte di l'aborigini, poeti scrivemu poemas, è scrittori - libri è storii.

A pupulazione hè orgogliu di a so storia è di l'antenati, per quessa prupone a so cultura. Ci hè parechje centres d'etnografia e linguistica, per esempiu, l'Associazione d'Indiani Paraguayi è l'Academia di Lingua e Cultura Guaranisi.

In u Paraguay, quasi u 95% di i abitanti sò i razzi seminariu-mexicani. Ci sò ancu in Argentina, Arabi, Cinese, Giappunese, Germanici, Coreani, Italiani chì anu priservatu a so cultura è a lingua. Circa 90% di a pupulazioni palesa u Cattolicu. I sacerdoti resolenu molti questi, administrà a justizza, gestione e cumunità, sò cunfizie cù i sicreti è i prublemi.

In u paese ci sò parechje cunfessiunti munniali, cun pacìficu cum'è cun l'altri. In varii partiti di l'statu, ci sò festichi religiosi lucali, chì si celebranu separatamenti da celebrazioni nazionale (Pasqua, annu, Natale). Questi avvenimenti sò unichi in u so tipu è sò distinti da rituali speciale.

Tradizioni insegnanti è abitudini in Paraguay

Quandu vi ghjunghjite in Paraguay, preparate pè u fattu chì a ghjente si pò cumportanu bè d'una manera distinta da u vostru paisu:

  1. L'intravati familiari sò quì sopratuttu: i venditori in vendita ùn pò micca prestu assai attenti à u compratore per un bellu pezzu, di parlà à qualchissia nantu à u telefunu o in persona, ma ùn puderebbenu micca offensiu à questu, postu chì allora, hè prubabili chì questi parsoni accunsenu a famiglia di famiglia.
  2. À forsi, parechji parulaviani sò persegiani è ancu suspetti.
  3. Ammiscu in u paese si scambià e persone chì ùn sò micca amici, è u beso è abbrazzante pò esse amici o parenti vicinu.
  4. In i ristretti è cafe, u sole cumpagnu hè servitu da tutte e regule, è ùn pruvate micca da fà u tè è u caffè.
  5. In u Paraguay, ùn ci hè un snobberu è e grandi divisioni trà i poviri e i ricchi, postu chì a maiò parte di i residenti sò discennuti di simplicità famigliali indiani.
  6. Una attitudine spiciale in u paese versu i padrasti, a scelta chì hè abbastante rispundenti. Sò assai rispettati, valutati è cunziddi membri di famigghia.
  7. "U mondu sanu hè un teatru": sta frasa riflettieghja per via di a natura di l'aborigini, perchè in ogni di i so azzioni, ci hè una ambiguità è una certa cerimoniosa.
  8. À spessu un omu, dicendu una donna bella parolle, ùn senti micca nudda per ella, per ellu hè solu un rituali, è u risultatu finali ùn hè micca impurtante per ellu.
  9. In u Paraguay, u ritimu lento di a vita, nimu hà in prumu in ogni locu è raramenti veni à u tempu (questu hè ancu in guida).
  10. A festa preferita in u paese hè u carnaval , chì si celebrà annunziu in u feraghju. I salute di i residenti lucali in costumi brillanti, i rendimenti di teatru sò in ogni locu, i gruppi musicale è di danza.
  11. L'aborigini sò amici è sempre disposti per aiutà u viaghjatore. Tuttavia, tenite in mente chì, à u stessu tempu, hè vargogna di informà à un residente lucali di a so ignuranza, è ùn pruvà nanzu di furnisce infurmazioni imprecisi chì ritenza ch'eddu ùn cunnosci micca qualcosa.
  12. I Paraguayani sò assai cunsirvatori in u vestitori è evaluà a persona per a so aspettu: un palmu sportiu hè un signu di a miseria, è una persona adurata, vistutu cù shorts o una faldella, hè cunsideratu cum'è vulgari.
  13. Per andà in a ghjesgia o u vestitu di teatru in i putenzi più belli è sò trasformati spiritualmenti, per esempiu, dopu u primu colpu di a campana, ancu i vittori stuzzichi sò trasfurmati à l'arroganti metalli è nòbbili d'energia.
  14. L'sportu più piacevule in u paese, independentamente di a classe, hè u football. Un vescovo pocu menu pocu pupulari è bascu, cumu ancu e car racing.
  15. Quì si sguardi spessu l'arpa è a guitare, mentri li melodii parranu lodi è tristi, è a musica hè più spessu d'urighjina europea.
  16. U situ di "Paganini" in u paese era Augustin Barrs, chì hà criatu è realizatu musicali in u stili latino-americana, vistutu in un costume di guarania.
  17. E balli tradiziunali in u statu sò assai urigginali è vividi, in solitu hè o polca, o cunfigurazione di bagnata cun un vaso nantu à a testa.
  18. In i musei, esemplanu casi esemplari di pittura micca tradiziunale;
  19. I Paraguayani sò assai piacevuli à i pratiche di carne cuciati cù prudutti lucali, per esempiu, cassava è corn sò parti di a maiò ricette di cucina naziunale .
  20. In u paese finu à u 1992, tutte e dècime aborigine era analfabeta, in i paesi ùn ci era spessu nisca scole. In u 1995, a situazione hà cambiatu dramaticamente, è u 90% di a pupulazione era capaci di ottene una educazione.

Altri costumi in Paraguay

L'attività tradiziunale più tradiziunale in u statu hè u tissu, chì hè chjamatu nanduti (Ñandutí) è hè traduciutu cum'è «spaghetti». Questu cusitu cusì diliziu, fattu da a manu è usatu in una varietà di articuli dilicati cù e figure ritagli di lino, sita è di cuttuni. U prucessu hè assai labore, piglia assai parechji anni.

I servizii di u locu stillu fà i strumenti tradiziunali indianu chì era populari prima l'arrivu di i cunquistadori. Sò sò tamburini, murmuri, mbaraki (rattle), ratchets, pipi, arpi è flauti. Oghje, i melodie sò realizati in gruppi musicale chjuchi com'è parte di i formati. A cultura in Paraguay ùn hè senza alcune è multifestazione, evoca l'interesse di i viaghjatori è simpatica cù u so esoticu.