Patologicu di i culminati

Aspittendu u zitellu hè un pezzu assai animatu è alegiu di a vita. Ma quarchi vota hè sbagliata cù parechje cumpetite cù u prigione, u periodu precitu o postpartum. Diversi cambiamenti in u statutu di salute di u zitellu sò cumunmente denominati patologi perinatali di i culmi novi. A so volta, questu cuncettu combina a patologia prenatal è postnatal - chì hè, i stati chì si sò furmati in u senu o dopu a nascita, rispettivamente. Di e malatie chjamanu cungenital.

Malecitichi Congenital

I malati congenitali sò un grande gruppu di patologii di i culmi novi è di i zitelli di età maiò, carattarizatu da i patologii di u sviluppu è u funziunamentu di l'organi è sistemi.

Diversi malatie congenital pò poni esse cunnisciutu in tempi diffirenti di a vita di u zitellu: ponu esse manifestati in i primi minuti dopu a nascita o dopu anni.

A maiò parte di e malatie cumuna chì averebbe pocu dopu a nascita include a maiò parte di u genu è a mutazione genomica:

Inoltre, l'anormalità di u sviluppu di u sistema musculoskeletore sò immediatamente notevuli: deformazione di u scheletru è di i musculi, articulati è apparenti ligamenti. Spécialmente distinguished é un clubfoot, sia cungenita è a causa di dislasia di i ghjuvuli . A Dysplasia in i primi misi di a vita hè un fenomenu frekwenti, postu chì l'osse di u babu sò cartilaginous è assai mobili, è e ghjunghje ùn sò micca pronate per fà i so funzioni.

Da a patologia di l'urdinarii internu, i zitelli anu spessu l'obstruccione intestinali congenita, generalmente associata a l'immadulità di i musculi musculini intestinali, è intussuscepzione di a seccione terminale di l'intestinu tutta in u spaziu in u situ di a so transizione: una parte di l'intestinu chjusu per u sphincter sfacitu hè pressatu in u spintinu sphincter è arraggiata da l'annu musculus sphincter , causannu l'obstrucci.

Tutte e patologii cungenitali in i zitelli sò diagnosticati da neonatologi è sò trattati in istituzioni d'infanzia specializate, secondu u tipu di patologicu è u timing di a so deteczione.