U Festivale di U Scogliu

Autunno, o Festa di a Cessione, in Russia hè statu cilibratu durante un bellu tempu u 21 di sittembri. Hè dedicatu à a famiglia benessiri, a fertilità è simbulizeghja a ringraca di u populu per a vendita. I vacanze simili di a nova vendita si celebranu in parechji paesi:

U ghjornu di Pasqua

A vindemia culmina u 21 di sittemmiru - a Natività di a Vèrgine. Hè cilibratu dopu à a fine di a tragedia, quandu a vindetta hè tutta in bins. In a festa di vendita, era cumunitariu, cù caravane è muschi, per incuntrà à a mamma Matuschia (a mamma di Diu stessu) vicinu à l'acqua, per dà l'agraziu per a fertilità, una ricchezza è benessiri in e famìglie. Hè cresce chì prutege l'agricultura. À i fiumi sò ghjente diventate cù i ghjoculi è i canzoni.

U Festivale di U Scogliu hè urdinatu da i slaves antichi, chì in u ghjornu di u equincucu di u culleghju celebrà u trasferimentu di u putere da l'estiu à u vaghjimu. In questu ghjornu avete bisognu à purciddenduli, visitate i vostri parenti, ringraziatu à Diu per a faturità, ricurdate a parolla d'avanti. U ghjornu di a vendita, era necessariu di organizà un trattatu è portanu tutti i so parenti. L'ultima mansa hè stata allunata nantu à u campu, anu vistutu è rintrappadu cun canti. À a sera à u Festivale di U Colla, a ghjente hà avìanu arrangiatu avvenimenti per a bratchina - u fècenu stallà, una festa generale. Per un manghjitu impurtentatu ch'elli cottu Kutya, a cerveza , a castagna , urdinatu un toru o una pècura.

U Festivale di U Scogliu ci vole dì una reunione di u vaghjimu, una farfantaria à u caldu di u veranu è l'expectativa di u clima fretu. Da quellu tempu i ghjente puderà descansà da e so travagli, è a natura stessu si preparava un invernu per dorme.