Chì significà a festa di u Signore di u Signore?

Principiu cù IV in i paesi orientali è u V seculu in l'Occidenti, una di e doce festioni più significati pè a Chiesa Ortodoxa hè u grand sacramentu di u Signore . Dopu à più di dui mila anni in u mondu, cuntinueghja se celebrà u 15 di frivaru (u 2 di frivaru, sicondu u vechju stilu).

In questu ghjornu, a chjesa è tutti i pezzi di u sensu pò ricurdà è glurifiche l'avvenimenti chì erani deskritti da San Luca in l'Evangelu. In ogni modu, assai di noi ci anu interessatu in a question: chì significhe a parola "creazione", è chì hè l'essenza di a festa, chì in ogni tempu era cunzidiratu unu di i più impurtanti per i ghjusti Ortodoxi?

Chì significà a festa di u Signore di u Signore?

A storia di a celebrazione volta parechji seculi, in quelli ghjorni chì a Vèrgine Maria, cù u zitellu Ghjesù, chì in questu tempu era quaranta ghjorni dopu à u nascita (Natale), ghjùnsenu in u tempiu di Ghjerusalemme per portre un sacrifìziu di purificazione à Diu per u so figliolu. Hè quì chì u figliolu di Diu hà scontru à un omu, scritte in l'anticu testamentu da u sucregiu, Luka. U primu chì si pigghiau u zitellu in i so braccia hè Simeone. St'omu era cunnisciutu di l'avvenimentu chì vinia da a prufezia di u libru di Isaiu, chì tradujo in grecu. Dicia chì a vèrgine ripiglià a so panna è dà nascita à u figliolu di u Messia. Quandu Simeone vulia curre a parola "donnia" à "moglie", perchè solu una donna casada purtà à dà nascita à un zitellu, un Angelu hè stata cun ellu, hà prumesse l'immortalità à u scribu finu à chì a profezzia scritta si cumpensa. Da quellu ghjornu, Simeone hà vivi è hà esperatu quandu ellu pudia vede u salvatore aspittatu cù i so ochji è solu dopu esse davanti à u Signore.

Cusì, vedemu chì a parola "construction" signifia nè duie, l'altru, cum'è una reunione. U second sensu hè "gioia", chì u sensu hè di ludà u Salvadore chì hè vinutu à u nostru munnu, cù una bona missione è a pace, chì hè ancu chjamatu in i chjese, in u so onore scrive icone cù l'imagine di San Simeone chì tenia u zitellu.

In a traduzzione da a chjesa Old Slavic, a parola "riunione" significa "riunione". Hè stata dopu à Streteniya cù u Signore, a Simeone anziana, chì stava sempre 360 ​​anni, aspetta per vede u miraculu, u salvadore di u mondu di tuttu, puderia issa mori pacìficu. Dopu à quella, a chiesa l'hà ricunnisciutu cum'è un santu è chjamatu u tolerante di Diu.

In ogni casu, ci hè un altru significatu di sta celebrazione di u strettu di u Signore. Hè nantu à a riunione di i prucessi antichi è novi, u Munnu anticu è u Cristianesimu. Aduprà cù questu, a ghjente celebre l'attu di prupone u zitellu à u tèmpiu, chì in questu tempu puderia esse realizatu solu in u 40u ghjornu dopu à u nascita di u figliolu è à u 80u dopu à a nascita di a figliola.

U significatu di a parola "reunione"

Per tutti i cristiani, si ncontranu una persona cun una persona hè un scontru di dui mondi, cunnuscenza di l'ignurita, chì hà un significatu impurtante in a relazione è a cumunicazione di pirsunalità. Qualchese cristianu pò dì chì a parola "creazione" per questu quì qualcosa mistiche, chì ùn hè micca entendre è misteriosa.

Da u puntu di vista di a Chiesa Ortodoxa, ogni ghjornu chì entra in una iglesia o una iglesia, ogni persona percorre u lintru di a casa di Diu. Hè quì cun tutti chì a so custruzzione persunale cù u Signore si riunite, una reunione cù ciò chì ùn sanu ignotu, inghjennate, ma santu. Sfurtunatamente, per oghje u significatu di a parola "edifice" è a festa stessu, per a più parte di a moeterna moderna, hè perceivedu un pocu diferentamente ca in l'antichi ghjorni.

I curiecci dicenu à capì si una persona hà riunevutu cun u so Diu, avete bisognu di dumandà sè stessu: amu cuntentu ? Ch'ella hè giornu? Avete cambiatu? Ci sò assai in u cori di l'amore, per capiscenu è di u so avviu? Solu solu pudete capisce l'essenza di u prucessu.