U Zuive Sakura

A patria di l'arbre cherry hè bè ragiunatu per esse in Japan. In questu paese è quì in quelli chì u saccu hè sempri crescente, i picnics sò disposti, pittati in giardini di pietre , è u fattu di a so fiuritura in a patria hè sempre una festa. Ci era un ghjuvendu Japanese in u nostru paese. L'arbureti belli cuntinentanu à aduprà da esse usatu in l'area di paisaggiu. Spéziatemente, questa cilieglia si ferma bella durante u fioru, perchè ùn hè nunda chì l'associanu Japanese sò i so belli fiori rosati cù a bellezza di u celu à u tramontu.

Japanese cherry

Parechje persone ci interessate à quale tempu u foglie di u fiore in i nostri latitudini? Ùn sapete cun fidèvule, in quellu mese saccu fiori, ancu in Giappone. U so periudu fugliale hè assai ligatu à e cundizioni climatichi, ma puderà fluctuate per un centru, è in u nostru clima, questa fluttuazioni ùn pò micca esse previsti à tutti. Ma tentativamente sta dumanda pò ancu esse risposta. A più frequenza in Russia sakura fiori in Abril o Maig. Parechji credi chì alcuni guerri ùn pò esse pianificatu è cultivatu, ma hè micca cusì. Per u cultivamentu in u nostru clima fermu, solu i variità di questu arburu, purtatu da l'isula sittintriunali di u Giappone, falla. Cundizioni climatichi in invierno sò quelli più vicinu à a nostra. Intendemu di scummigghiarià cumu fà e cresce a sakura in u vostru giardinu.

Sakura in u vostru situ

Parechji urtugangieri cunzidenti dicenu chì hè pussibule di cultivà è cultivà a sakura, ma solu cun cura. È per questa no tutti e piantini sò adattati à tuttu. Comu cumu hè citatitu supra, hè necessariu di cumprà solu resistente à qualificazioni friddi. In Russia, l'appuntamentu "Sakhalin cherries" sò assai populari. Stu arburu s'assumiglia à un fiore di ciuri, fiori in un colore salvaticu, inflorescenzi cù un tingu roscu, ma cun questu sopra à u fretu à -50 gradi. Sposivate è cura di una "sakura" ùn pò micca portatu più prublemi cà quandu ci hè un sapore di cirera. Pudete fabbricà varietà hibrighjule (Spire, Hally Tolivett è Shidare Yoshino). À l'ultimu fiore fiori sò culore bianchinu. Tutti issi arbuli sustene a temperatura di -29 gradi. Eppuru, pudete pona è cinerea tradiziunale, ma ancu s'ellu un espertu fessi, nessunu ùn guarantiscia chì si stende à i nostri ghjàlle.

Plantamentu è cura di sakura

U cura è u cultivamentu di sakura ùn hè micca faciule, ma di chì avete digià decide è hà cumpratu un ghjovanu àrbulu, da cunsiderate cumu per plantà propriu. Per un piantinu per aghjustà prestu, hè necessariu per ellu crià un terrenu chì hè quellu chì hè vicinu à u livante quellu chì hè pussibule in a so patria. Per quessa, hè necessariu piglià in cumpatottu cumpostu parcu, humus, terrenu di muntagna è campu di campu. Dopu à questu, avete da preparà un burchinu di sembra 45-50 centimetri anzi è 35-40 centimetri. Dug la terra deve esaminata, mischju cù a mistura preparata. Allora l'adattazione passà per a piantina cusì infineurosa. Avemu adigratu un pirtusilu per dui terzos, pusendu una piaghja in u centru è si ponu durmi in un cercolu finu à chì una piccula muntosa (10-15 centimetri) versu u troncu sia ghjuntu. Ognemu a prima volta, un pocu più spruvà u munzedale da l'altitudine, una volta aghju avutu terra a terra à e radiche. In u circondu di u muntagnolu digemu una piccula prufunnita di centimetri 10-15, fate l'acqua. Ubligatoriu martellate un bastone in u cundimentu in a terra è attaccà un arbre per fà chì ùn si lascia micca in u ventu. Prima hè assai impurtante chì e razzi sò in u cuntattu strettu cù a tarra. Comu pudete vede, hè pussibule cultivate u sakura ancu in a nostra latitudine. A più chjave hè di sceglie u tipu ghjuridicu è pusà u dirittu. U vinditore deve esse precisamente quantu l'acqua di u to arbre, perchè seghja di a varietà, a sakura patevi l'excedente è a mancanza d'umidità.

Converta u so giardinu per una bugia. Dopu à a prima primavera, puderete capisce perchè stu arburu era cantatu da i pueta ghjinani in un incridibile numaru di canti e poechi.