Ageratum - pianta è cura

L'Ageratum hè una pianta ornamental cù e radichi tropicali, numendu 30 spezie. Hè spessu appiicata in ciucieri nantu à a razza di terra. A pianta hè stella grande in un vaso, da a strada, per un bellu pezzu, ùn vole micca. L'agerato hè un arbulu chjusu cù fogliu di cori in forma, è cun inflorescenu finta di colori brillanti: rosa palla, blu, lavanda, blu. Sicondu a variità, l'altezza di l'aperatum varieghja da 10 à 60 cm. In l'orticultura, hè preferibile trattà cun una variità cum'è l'aeratum Houston, o l'aeratum mexicà, chì vene da i pustimi di u Perù è di u Messicu.


Comu per plantà un agerato?

Siccomu u scrusciu di e piantini hè assai difficiule per i amatorii di giardini senza sapienti, hè più faciule per affucà un acratum cù a crescita di sembra. A sementa hè fatta da a fini di marzu o di u principiu di l'aprili è micca in a pianta aperta, perchè a pianta hè assai termofílica, è in serreri, in serreri in un cuntainer (box, big pots) cun sustrato di sabbia, turba è humus in a listessa ratio. I sementi di a pianta sò pocu chjuchai, perch'elli anu smariscatu nantu à a terra, è cuparti di vetru o un pezzu di tissutu.

Per aiutà a piantana di a crescita, hè necessariu di seguità l'umidificazione di u locu. L'acqua hè sprachjata nantu à a so superficia è subitu chjamata cù vetru. In cun noi, un regrossu eccessivu ùn deve esse micca. Siccomu a frette ùn pò micca tollerà l'aheeratum, a temperatura ottima per e piantini ùn deve micca sottu à + 15 ° C.

Quandu i cavaddi sò ascendenti (dopu à 7-10 ghjorni), avete bisognu di l'aspettu di dui foglie è sfilanu immediatamenti in a selezzione di l'ageratum. A piantazioni di tutti i pianti si pò esse realizatu in potte di turfà o in serdi. Ùn bisognu di reginu i pianti moderatu, impastate e fertilizzanti simuli, è liberate a terra.

Dopu à a fine di i frutti di primavera, pudete plantà un agerato nantu à a terra aperta. I Plantas de chioppu si deve esse pittati à una distanza di 20 cm di l'altru. A strada, u megliu per u crescita pianificà serà un locu chjucu chjucu.

Care per un aheeratum

In vista, l'agerato hè abbastanza sensu. Hè solu bisognu di molte luminu, regu abundante è fertilizazione cù fertilizzanti minerali. Cuncirnendu, sia necessariu di pellici l'ageratum, ci hè una risposta in unequagada. Quandu i gicchi si stinzanu, alluntanate e cuglione di i rimèttati per fà a pianta per esse megliu à cispùscenu. Innota chì ùn deve esse almenu 4 parigli di foglie nantu à i currenti. Questa prucedura serà un stimulatoru favorevule di crescita fronda è intensa. Se parlemu di l'ageratum, quandu u zitellu di i fiori tropichi fugliale, in modu di solitu esse cose cù una bella inflorescenza 2-2.5 mesi dopu a piantana (di lugliu à uttrovi). Aheeratum ampliamente adupratu nantu à i corsi di fiori, ciuri, corti, chì creanu cù i so ornamenti è i rotuli originali, perchè hè perfezziatu. In ogni casu, questa foglia pò essa sfrutta micca solu in i lochi di u duminiu. Hè spessu usata in u balcon balcone, per terrazzii di paisaghji, piantà mudastri in cuntenituri. Per creà un patronatu fiatu exquisite, pudete assuciatu cù zinnia, glume, calendula, etc.

Malati i furmi di l'agerato

In generale, a pianta havi purga di a putenza cavallina (per a l'umdità assuluta), cume boni bacteriale. In questu casu, a rimorca di tutte e foglie verde affettivu. Se l'ageratumu hè stata attaccata da e parolle (nematodi, pezzi , biancu ), l'utilizazione di insecticidi hè necessariu.

Speremu chì i ricunniscriminati supra nantu à u cultivo di un ageratum, chì si prustesi è cura di aiutà aiutà à creà in u giardinu di i fiori una bella tapitore cù i so inflorescenzi.