Festa di Bayram

I vacanze di Kurban-Bayram è Uraza-Bayram sò i dui festi religiosi più impurtanti in a religione musulmana. Sicondu a fede, era sti dui festi chì u prufeta Maumettu hà distinatu per i musulmani è urdinò ch'elli anu celebricatu annu.

Festa di Kurban Bayram

Kurban-Bayram hà ancu u nome arabu Eid al-Adha. Questa hè una festa di sacrificiu. A storia di a festa Kurban-Bairam principia cù l'avucatu d'Ibrahim (in altri religioni - Abràhamu) per sacrificà u figliolu di Diu stessu Ismail cum'è un signu di a so fede (è l'islamu hè precisamente u figliolu di Ismail), anche in altri religioni, u zitellu più chjucu d'Abraham sò generalmente chjamati Isaac). Ddiu, cum'è un signu di a ricumpensa per a grande fede, hà premiatu Ibrahim, chì sustituì u so figliolu cun animali sacrificatu. Musulmani repite simbolica a Fede di Ibrahim, sacrificendu una pecura, una vacca o un camellu.

In quale u celu hè celebratu u festione di Kurban-Bayram, hè calculatu da secondu u calendariu lunar. Ci hè un postu annantu à u 10 di u ghjornu di u 12 mesi, è i festività duranu à 2-3 ghjorni più.

In u ghjornu di a festa musulmana di Kurban-Bairam, i crìvitani visitate a chjesa, è esecutenu a pridicazione di u Mulla, a parolla d'Allah, visitate u cimiteru è ricurdate di u mortu. Dopu à questu, si prisentanu una ceremonia, chì ghjè l'essenza di u vacanze di Kurban-Bayram - u sacrificiu d'un animali. Musulmani u ghjornu oghji trattà a carne à i pòveri è i viaghjate, chì mostra a ginirusità, è ancu per visità parenti è amichi, è dete rigali.

A vacanza di Uraza-Bayram

A festa di Uraza-Bairam segue sùbitu dopu u mesi santu di u Ramadan è simbulizeghja a fini di u rapidu, chì i musulmani fideli anu avutu a mantene ogni longu mese. À questu tempu, ùn pudete micca toccu u manciari è di u vinu, fumu, è intrinu in una intima rapporta prima di u tramontu. Uraza-Bayram hè una festa di dispensa, u ghjornu d'alluntanà e sti prucessi stritti. In Arabu hè chjamatu Eid al-Fitr. Duranti a festa di Uraza-Bairam, tutti i crêvi visitate a mezquette, è donate ancu l'ammontu prescribed di soldi à l'abitanti. A stu ghjornu hè pruibitu di prestu prestu, i musulmani visiti i parenti, amichi, cumunicanu, vi felicite à l'altru nantu à una festa, manciate pranzi di vacanze è bè. A stu ghjornu stessu hè abituale di visità cimiteri, ricurdativi di u poviru mortu è preziare per esse u so destinu in u celu, leghjite l'intrecciate di u Koran nantu à funerali. A attenzione particularmente durante stu vacanze hè ancu datu à l'anziani, parenti è capi di famiglie è e famìglie.