Festa di Kurban Bayram

In a religione musulmana, a festa di Kurban-Bayram hè cunsiderata unu di i più impurtanti, hè ancu chjamatu u ghjornu di sacrificiu. In fattu, questa festa hè parti di a peregrinazione à a Meca, è chì ùn tutti ùn ponu fà una caminata per a vaddi di Mina, u sacrificiu hè accettatu in ogni locu duv'ellu pò esse di credri.

Storia di Kurban Bayram

À u cori di l'antica festa di Musulmana di Kurban-Bairam si trova a storia di u prufeta Ibrahim, à quale l'apparsu l'angelu è hà urdinatu u so figliolu per sacrificà à Alà. U prufeta era fiducia è ubbidienti, perch'ellu ùn pudia refuse, u decisu di realizà una attività in u Mina Valley, induve Mecca fubbe laterificata. U figliolu di u prufeta era ancu cunnisciutu di a so sorte, ma rinunziò è era prestu à morte. Videndu a devozione, Allah hà cusì chì u cuteddu ùn hè micca cut, è Ismail si manteneva vivu. In u mumentu di u sacrifiziu umanu, hè statu accettatu un sacrificiu di ramu, chì hè sempri cunzidiratu una parti integrale di a festa religiosa di Kurban-Bayram. L'animali hè sparatu assai prima di i ghjorni di peregrinazzjoni, hè ben nutatu è tendinu. A storia di u vacanze Kurban-Bayram hè spessu paragunata cù un motiu simili di a mitulugia biblevule.

Tradizzioni di e vacanze

U ghjornu chì a festa hè celebrata tra i musulmani di Kurban Bairam, i crediiani s'arrivelu prima in a matina è cumincianu cù una preghiera in a mezchezza. Hè necessariu puru un vistitu novu, prufanu l'incensu. Ùn ci hè nè modu per andà per a moschea. Dopu a preghiera, i musulmani riturnate in casa, ponu esse cumprendi in famìglie per a glurificazioni cumuni di Allah.

A scola siguenti torna à a moschea, induve e crudenti audi à u sermu, è andate à u cimiteru induve pricà per i morti. Solu appressu chistu cumencia una parti impurtante è unicu - u sacrificiu di u ramu, è a vittima di un camellu o una vacca hè ancu permessa. Ci hè parechje criteri per selezziunate un animali: una età di almenu sei mesi, fisicumente sana è l'absenza di difetti esterni. A carni hè preparatu è manghjatu in una tavula articule, chì tutti pò cunghjuntà, è a pelle hè datu à a moschea. À a tavula, in addition to meat, ci sò ancu altre diliziu, cumprendi parechji dolci .

Per tradizione, questi ghjorni ùn avete micca scumpigghja nantu à l'alimentariu, i musulmani avè alimentatu i poviri di u poviru. Spessu per i parenti è amichi facenu rigali. Hè cresce chì in nisun casu ùn pò micca esse stencizzu, altri pudete attruvaranu di malignità è disgrazia. Per quessa, tutti truveranu di ginirusità è misericòrdia à l'altri.