U ghjornu internaziunale di u Sordu

Alas, ma di vive in u munnu maravigliu di sonu, micca tutti sò datu. Quelli chì si sò invalidati per un traumu o di malatie incurable, pò ricurdà cù dispirace u cantu di i pani, u parolle di persone, u rustling da foglie. Ma ci hè una altra categuria di i sordi, da u nascita di u disprezzu rigalu per sentu so sona. L'statìstichi ponu spustamenti, più di u 5% di a pupulazione di u mondu scurdate di e malatie da i malatii di l'audizione. Ùn hè surprisante chì u 27 di settembre, l' umanità hà da decisu di celebrà u ghjornu di u Sordu, per quessa chì i prublemi di queste si puderebbe sia intesu da quantu parechji di l'abitudini di a Terra chì puderanu.

Storia di u ghjornu internaziunale di sordi

I primi cumunità di i sordi uricanu in u XVIII seculu. A maiò parte di tutti quelli in questi tempi cuncurdati per elli, hà fattu u cunversore Charles-Michel DeL'Epe, chì divintò l'invintori di a facultà di a facultà. Questa persona talentu piglia a fundazioni di a lingua di signu francese, è a so metodulugia hà diventata più utilizata di u mondu. Cridendu u so anniversariu hè prestu prestu a tradizione di grati di l'Immagini sorda-mute di Francia, è da u restu di u mondu. Reunione internazionale annuale ùn eranu in vain è hà guidatu à a creazione di una organizzazione cumminata di risolve i più prublemi più impurtanti à u livellu più altu.

A Federazione Mundiale di u Sordestre, nascita in u 1951, hè una di l'urganisazione più antica chì fendia l'uggettu di unisce i persone cun discorsi. Perpetuà questu avvenimentu, l'ONU decidiu di stabilisce un ghjornu speciali dedicatu à i prublemi di a pupulazione cù un hearingu limitatu. U ghjornu internaziunale di u Sordestre, di qualsiasi situazione pulitica, hè sempre assai largu è cade nantu à l'ultimu Domenicu di Settembre, cuncludi cù a celebrazione annata di a Sema di a Sordra.

Eventi per u ghjornu internaziunale di u Sordu

Tradizziunamenti in quelli ghjorni, unu deve esse fatte u massimu di sforzi per esse u so insulamentu spekulativu, in quale certe volte e persone chì anu una persone d'apetta limitata. In i paesi sfarenti, stu prublema ùn hè micca cusì amminativu, per quessa, in rettili solenni, vale a pena dà esempiu chjucu di quantu qualche persunalizazione persunale, anche i malatii, anu ottinutu tremenduli successi in i campi assai diffirenti.

Hè ricurdatu u ghjornu di u Dia di u Genu Sordu Tsiolkovsky, chì hà sappiutu a rivoluzione in a scienza, anche a perdita parali di a sèntia, chì l'hà da u soffrenu dopu à a scacchita di a so zuccuna. Fantastic Karel Capek, u scrittore famosu Jean Jacques Rousseau è u cumpusitore Beethoven, Hugo, poeta è spugliatore astratta Pierre de Ronsard, u presidente Bill Clinton - questa lista di e persone più talentu di u passatu è u presentu pò esse continuatu à parechji pagine. A sordi ùn puderanu micca ribattà quelli chì sò forti in spiritu è ​​anu ghjunti è veru scontri davanti ad elli. Esempi di esempiu si daveru à rinfurzà i scatuli di a scola per i sordi, in manifestazioni grandifichi cù i zitelli è di u publicu.

Un rolu impurtante in a celebrazione di u ghjornu internaziunali di u Sordu hè l'urganizazione di cuncorsi sporti di ogni livellu, perchè i disfunzioni di l'aziende ùn impediscenu l'adulescenti è l'adulti d'esse diventate boni atleti, naturi, ghjacadore di ghjustizia è volleyball players. Eghjoghanu altru in stu campu stimule una persona per vene à un novu nivellu in ogni attività. I Chjami di oblast è i distriti deve esse stimulati à attivà à cullighjate cun persone cù discepuli di sognu, chì vive in a so regione. Se una persona hè sana, ma capisce i prublemi di i persone incù eterna scurdatura è prova di prumove a so integrazione in a societa, esse accertati esse bisognu d'assistenza immediata. L'Attività per u ghjornu di i Sordi sò un uttellu excellentu per fimmineddi tali dilettanti da l'altuni tribunni è e piacemelli cù rigali.