Ghjornu di u mari Balticu

A decisione di celebrà u ghjornu internaziunale di u mari Balticu hè statu fattu da a Cummissione di Helsinki in u 1986. In generale, u ghjornu di u Mari hè una festa, a so cumpagnia principali di quale era di informà à u publicu di a condicioni ecologica di a regione baghittaria, attraendu l'attinzioni di i scientisti mundiali, i publichi è i pulitici à e prublemi di a natura. A strada, in a listessa data, a festa di u Dia di l'acqua di l'Uri, è l'anniversariu di a firmazione di a Cunvenzione di Helsinki (1974).

Storia è tradizioni di celebrazione

A deci anni, u ghjornu internaziunale di u mari Balticu si celebrava solu formalmentu - per annunziu in qualchi media. Tutti l'avvenimenti festivi da u 2000 si sò stati in San Petesburgo, chì l'Organizazione di San Petesburgu "Ecologia è a Cumpagnia" hè u principale ineditore è urganizadori di e festi. In u stessu tempu, l'attivisti sò soporta da u Ministeriu di risorse naturali è l'Ambiente, è dinò l'autori di San Petesburgo, i guverni è l'organizazione finanziari di i paesi balti. Hè interessante chì San Petesburgo ùn solu rispettà u mari, ma ancu hà custruitu un museu di l'acqua .

Gradually, the traditional holiday turned into holding forums tematique. Ogni annu in San Petesburgo un suggerimentu ecoloicu "U ghjornu di u mari Balticu" hè statu, induve i discorsi di l'ecologia di a regione sò discutte, solu sò cercati solu a so solu solu, è a scenza hè scambiata. Rapprisintanti di a regione Baltica, invitati di u Canada è Stati Uniti, rapprisentanti di forzi politichi, variani di cumprenzii, organizatorii pubblichi, rappresentanti di a Cummissione Europea, i IFIs è u Cunsigliu di Ministri di i paesi nòrdici venenu à u foru. Dopu qualchì foru, i Risuluzzioni cunzigghiati sò aduttati. Sò mandati à e stagioni statali più altu, chì facenu e decisioni efficace diretti à cumbattimentu di a contaminazione è a destruzzione di l'ambienti.

In St Petersburg sò ancu esibizzioni internaziunali, videoconferenzi, studienti è cuncorsi di scole, chì sò dedicati à i prublemi di l'ecologia baltica. Tutti issi acontecze cuntribuiscenu à a prisirvazioni di un unicu gruppu naturali storicu è culturale - u mari Balticu.

Jornu di u mari in altri stati

In u 1978, a 10esta Session di a Nazione hà stabilitu u World Day (International) Sea Day, chì ghjè parti di u sistema di i ghjorni mundiale internazionale. Hè dedicatu à a salvezza ecològica di u trasportu cù u mari è a cunservazione di risorse biologichi. Finu à u 1980, celebrà l' alimenti in March , è dopu trasfirìu a l'ultima settimana di settembre. Ogni paese determina una data specifica in u so propiu.

In più di u Munnu (Internaziunale) u ghjornu di u mare, chì hè statu cilibratu annu mentu da u 1978, parechji stati stabiliscenu i so vacanze marinera. Allora, annu annantu u 31 d'uttrovi, u ghjornu internaziunale di u Mari Neru si celebrà in memoria di l'eventi di u 1996. Ci era quandu l'Uccidia, Rumania, Russia, Turchia, Bulgaria è Georgia decidenu firmà un documentu impurtante - u Pianu d'Infurmazione Stratégica per a Proteczione, Reabilitazione di u Mar Negro.

In u Giappone, u ghjornu di u mare hè una festa publicale. L'abitanti di u statu, ringraziatu l'elementu acqua per a prosperità è a prosperità. Dapoi u 2003, sicondu u sistema novu introduttu di i luni felici, u ghjornu di u mare si celebrà u terzu ghjugnu Luni. U main pratiche festiu hè cavallu cavallucci, chì si serve cun dolce è sour sauce. Parechji residenti di u Giappone cuntate stu ghjornu off.

Cridendu u ghjornu di l'elementu d'acqua hè di grande impurtanza, perchè u prugressu tecnologicu, e necessità umana creciente di risorsi naturali è l'usu inept di i purtemu à i cambiamenti globale di u pianeta. Oghje, i casi chì quandu ùn hè micca u postu di un lavu o u mari in pocu anni un disertu sò furmati, ùn sò micca spite. Cusì, à u fondu di u mari di Aral, quasi seca, a cità di Aralsk issa hè espansione, è vint'anni avianu i stati di e fabbrichi di pisci è i navi.