Puig de Randa


A muntagna di Puig de Randa (Mallorca) si trova in u centru di u Plain Es Pla, 32 km a est di Palma di Mallorca . A muntagna hè una strada cumorra di l'asfaltata, è in a cima hè un pezzu libbiratu. Perchè Perchè Munti Randa - questu hè u focu di attrazioni: sò 3 monasteri antichi. L'antica ligenda mallorquina dici chì u Randa chì si trova in 3 pilastri - u Santuariu di a nostra Signora di u Kura, u Santuariu di a Nostra Signora di Grazia è u monasteru di Santoronat, è Mallorca si ferma mentre Randa hè intaglio, è a muntagna si ferma finu à quandu sti chjosti sò cunservati.

Santuariu di a Santa Vergina di Kura

In cima di a muntagna Puig de Randa hè a abbey più antica di Mallorca - Santuari de Nostra Senyora de Cura. U monasteru hà stallatu quasi da i primi anni dopu da a cunquista di Maiorca da u Re Jaime I - urigginari era una ermitage cù e cume sculpuratu in a roccia. Cù stu monasteru hè assuciatu u nomu di Ramon Ljul - unu di i missionesi più cè famosi in l'Europa, unu di i primi autori di i libri in a lingua catalana, u fundatore di a duttrina filosofica "lulisimu". Ramon Lewl hà apertu una scola per missiunarii in quali pudianu studià àrabu è latinu. Ljul hè statu uccisu in l'Algerie à u 1315 - era stoned.

À a fine di u XIX seculu u monasteru era in decadenza.

Oghje u monasteru hè sottu à l'auspices di l'Ordine di San Francesco (à quale fù trasferitu in u 1913) è hè unu di i siti di peregrinazione più famose. U 4 di u seculu dopu a Pasqua, i campagnari vèninu quì à pricà à Diu per una bona vendita.

In u monasteru ci sò 2 monjos. Ci hè 32 celluli per i pellegrini (sò furnuti in sicretu i standards muderni), un monumentu à Ramon Ljul, una chiesa cù una statua famosa di a Virgen Maria Nostra-Senhora di Cura, di prima chì spessu pricemu per a guariscenza.

Pò bisognu a visita in a buttrega di u monasteru, chì i so muraghjanu appiccicate cù i pittura è certi pittura, è in una vechja chjesa pare avellu "attrazione": invece di cumprà una vela funeraria, pudete tene una munita in un dispositivu especial, postu chì una lumera simula una candela, è credi da meza ora. Quì ci hè quì hè un petit museu, l'ingrata a quale hè pagatu.

Ci hè un ristorante in un anticu refettariu di u monasteru.

Da a terrazza di u monasteru pudete vedere a Palma è a Tramuntana , è in bonu tempu - a roccia cù u casteddu d'Alaro, a montagna Puig-Major è a catena muntosa Puig-d'Iinka cù a cità Inca nantu à questu.

Santuariu di a Santa Vergina di Grazia

Santuari de Nostra Senyora de Gracia hè ancu unu di i posti più impurtanti di a peregrinazione. Quandu scogliu una muntagna si mette nantu à a strada di i turisti prima. L'abbazia hè stata fundata in u 1440 da u franciscana Antonio Caldes.

E custruzzioni s'assumiganu di i nidi - ci sò ancu "appiccicate" à a roccia. U scogliu nantu à u monasteru, cumu per prutèggiri.

In u 1497 una chapele hè statu custruttu quì, è in u 18u seculu era stende è cumpresa. Oghje, pudete vede ragli chi capisce sceni nantu à u nascita di Ghjesù Cristu.

Eccu a ghjesgia di Santa Anna, in chì pudete vede freschi assai notori.

Da u terrazza d'observazione di u monasteru pudete vede claramente a casa di Ljukmajor - un paese situatu à u pedi di a muntagna -, in più di Palma, a costa sur di l'isula è l'isula di Cabrera.

Hermitage de Sant Honorat (Ermita de Sant Honorat)

L'ermitage hè più anticu ca u monastru per a mità centuimu seculu. U monasteru hè stata fundata in u 1395 - cusì chì u monicu-reclusivu Arnaldo Desbruglia puderia pacà in ella. Quì è oghje alzà vitture i monjos-recluses. Per visità turisti solu e churches sò aperti, altri edifici sò inaccessibili. U prisentatu è l'abitazioni di i primi fratelli - l'abitanti di u monasteru.

È à a cima di a muntagna pudete vedere un "burglu" distruttu induve l'Avicedonu di Mallorca, Luis de Prades (chì stava quì per circa 30 anni) hà amatu à indulge in riflessioni.