Rabia in cani - sintomi

A rabbia hè una malatie virali virali chì avè à u sistema nervu. Hè capacitu per cumbattà ogni animali di caldi sangue. Ma per a maiò parte, hè sempre una malatia peri.

Spread di a malatia

A infizzioni succede, in regula, à traversu a muzzica di un animali sanu à i malati. In l'area di più riscosu, i cani stari è i misgi. Raccoons, raposi è altri animali di sangue, sò ancu trasportatori di a malatia. U virus pò esse transmittatu da a saliva, chì hè abbundante à l'animali di u sicke è resta in u mantellu è di qualsiasi uggetti circundante. Dunque, ancu una ghjovana domestica, esce per quarchi minutu in a strada, pò esse infettatu da a rabia. I cani sò assai piacevuli di ghjucà è spessu pò causari scrizzali chicchi è e ferite da quale u virus pò intrinu in u corpu.

Puderanu a mozza o ferite minima in u corpu di u cane, u virus da a rabbia si movi versu u corpu à u core è a spine. A durazione di stu prucessu dependa di a lucazione di a ferita in u corpu di l'animali è a so età. Ci hè u più vicinu à u muzziciu à u curu è à a spina, u più veloce a malatizza prugressa. Hè tìpica, u periodu di incubazioni in i ghjovani ghjovani è più rapidamente in l'adulti, senza trattamentu di u statu di salute.

Sìntimi è incubatori

U virus hè influinzia à u sistema nervu, perchè l'animali infettatu hà paralìsticu, sculaccatu pupuli, aumenta u salivazione, u canu addiventa aggrissivu è enfatiziu fisicu. Ella refusa puru di manghjà, hè teme di l'illuminazione è l'acqua. A malatia hè assai periculosa, perchè ancu se u ghjinuu hè infezzatu, un qualche tempu a rabia ùn si vede micca, è i primi sintomi mettite l'animali à certa morte. Ùn ci ne scelta per ricuperazione. Inoltre, si ci hè un suspite di una malatìa, l'animali hè statu mandatu à a quarantine, ma cura micca o porta aduprà procedimenti medichi di a sicura di l'empleta di a veterinaria. Se dopu à deci ghjorni, a malatia ùn hè micca cunfirmata, u ghjornu di u cane hè liberatu, altrimente l'animali hè oghje ghjuntu, o hè euthanized per salvà da l'anguishi prolongata.

In diverse formi di rabia, u cane possa sintomi varii, è immediatamenti dopu l'infezzione, si sviluppa un periudu di l'incubazioni, chì dura una duppia di dui simuli si i picurati sò múltiple. In mancu fereri, u periodu dura da 1 à 6 mesi, in casi rari - finu à un annu.

Forme di a malatia

A forma atipica hè sintimentu, assai simili à l'altri malatii, per quessa hè difficiule per un veterinariu per stabilisce un diagnosticu correttu à u tempu.

A forma più rara di rabia hè abortivu . In u sicondu stadiu, anchi i primi simbulìtimi manifestati, a rimbursione sana sviluppa, ma questu hè più prubabile una serta. Questi fenomeni sò unicu, chì ùn sò micca documentati in pratica.

Forma selvanti (3-11 ghjorni). A manera di a ravecà si sviluppa in i cani, è i sintomi di sta forma di a malatìa pò iniziale senza avè micca ancu a più sospiusa. Spessu u ghjovanu si face assai cattivu, cunteneghja in lece mani è affruntà à u patrone, quandu viaghja dèbuli, poveri manghjendu, stà in uitu in un locu fridolu. L'statu calmatu hè sustituitu da l'ansietà è l'irritabilità cù u tempu, l'animali sbagghia, aiui, stanu attentamenti, sèntenu quarchi cosa, ponu nantu à l'uggetti circundante, cumpletu rifieghja di manghjà, làriche è rascalli a ferita. U virus causa spasmà di a musculature farinzia, l'animale cumincia à palesa a saliva abundante. Ancu, l'statu diventa depressione, è u minimu rughju è u muvimentu pò causà una reazione violenta è aggressione.

Paralisia . Di a ràbia in i cani sò i primi simmuli cum'è a forma violenta: debilitat, affettu, salivazione, sagging di i mandibula e paralisi. A sola difesa hè l'assenza di u cumpurtamentu aggressivu, a morte succede in 2-4 ghjorni.

A rabbia dopu un muccuni di cane in una persona hà u stessu sintomi è signalli.