Tempu di prugnoli in a pianta aperta in primavera

O prune à l'arbureti nantu à a trama hè sempre un travagliu grante, postu chì a vendita ùn deve longa. Ma di cullittari un certu nùmmuru di frutti sarà solu da quellu chì cunnosce e regule di pruduce i prugnoli in a primavera, postu chì hè duranti stu pirìudu chì a rata di survivanza di e piante hè a più alta in a bandu di u mediu.

I pianti in a primavera

U tempu ideale per u pidali di vientu in a primavera in a pianta aperta nantu à u calendariu ùn hè micca truvatu. Questu hè dipenditu nantu à a citatina di a cima di a temperatura ambientale, chì in parechji anni hè diversu. Ma a maiò parte di piantazioni di i culturi di l'amanita passanu in prima à a mità di aprili, quandu ùn sò micca ghiaccione, ma l'arbre ùn hè micca mudificatu in u crescita.

L'absenza di riezzioni o a so crescente hè un paràmetru impurtante, chì deverà esse nutatu. Hè in stu statu chì a pianta hè ottimali. Ma s'ellu si l'alivi hè prestu à prumove - u travagliu di piantazioni deve esse postponate finu à a prusta temporada o oghje.

Cumu possu fà una prugna?

A principal cosa chì devi esse attentu à l'atteru hè u locu. L'arbre deve esse situatu nantu à a parti sud di l'edifizii, è micca esse ombrezzate da altri altri pianti. Hè assai bellu, se u situ on quale l'uveru hè chjamatu per esse pianificatu sarà ligeramenti accubitu da i venti, perchè e timpeste di l'inviu pò fate assai più dannaghju di credu in l'ombra.

Hè necessariu cavu un fossu suficientemente grande per razziunà una castagna, almenu 50 cm di fondu è di circa 50-70 cm di diametru, secondu u grandezza di u sistema radicali. Hè assai impurtante quandu aghjunghjenu i prugnoli in a primavera per fà un cumplessu di fertilizzanti chì, per un bellu pezzu, furnisce l'arbre ghjovanu cù tutti l'elementi di seguimentu necessarii. Dopu à trè anni, a fertilizazione deve esse ripetuta, ma micca prima, postu chì questa quantità di fertilizante hè basta per esattamente trè anni.

A staghjoni di u fertilizante spuntata nantu à u fondu di u pitottu duverà esse curamente coperto cù u locu in modu chì e radici ùn sò micca in cuntattu cù i cumpunenti chimichi, altri u sistema di a radicali hè garantitu. Parechji urtugangieri cunzignati pusonu una strapazzata à u pitottu, questu quì, un sustegnu à u ghjovanu àrburu, perchè ùn si pò micca esse divutu da venti forti.

Ancu dopu a stallazione di stu sustegnu, a piantina hè abitata à u fogghiu è a pezza cù a tarra, in modu chì ùn fermanu voce. Ùn hè cunsigliatu per intruduce l'arbre sottu à u nivellu di u collu. Allora scurzà a corona o parte di a piantina per una radici è di a furmazione iniziale di l'arbre.

Sì l'arrabbiarii di u prune, prima di a piantazione in u primu mancu un pocu seccu, sò cunsigliati di mancianu di parechji ghjorni in l'acqua, perch'elli vinaranu in un tonu è diventanu saturatu da umidità. Dopu a pianta l'arbre deve esse bè struitu (almenu 4 borselli). Un arburu cum'è una prugna hè assai esigenti à l'umidità, è dunque esse di regule è regulare è a vendita sarà excelente.