Tierra delendro

In a cità Colombiana di San Andreas de Pisimbala, chì si trova 500 km di Bogota , hè u Parcu archeologicu nazionale di Tierrendro. Trà i lucali, hè cunnisciutu com'è "terra in", chì si pò cumprenderà, perchè in u so territoriu sò stati chjassi di i seculi VI-IX. Dopu à a so significazione storica è culturale, in u 1995, u Parcu ufficialamenti divintò un Patrimoniu da Patrimoniu da a UNESCO.

Chì ghjè interessante di Tierradentro?

Stu parcu hè cunnisciutu in u mondu per i so criptografi sutteri chì datanu di l'era precolombiana. Sicondu i circhificaturi, sò stati creati in u VI seculu IX. I criptichi più studiatu di u locu archeològicu di u Tierradentro sò:

Ogni criptografia hè interessante in u so modu. Per esempiu, i tombi di u Alto de Segovia sò cunsiderati cum'è a più grande è più bella in Tierradentro, chì sò adurnati di pittura è statua murali. Statura di a petra ponu vistu in a cripta El Tablon, ma a so cundizzioni hè un fattu perchè. L'internu hè prisentatu in e duie caverne di a tomba di Alto de San Andreas. U cripta Alto del Aquacate hè situatu nantu à una alta muntosa. Per ellu stessu, hè u menu interessanti, ma da questu puntu hà una vista di u circondu.

I criptonsi di u parcu archeològicu di u Tierradentro sò à una prufundità di 8 m. Una scala in espirale porta cù elli. Ùn àbbia paura di u scuru, cum'è e tanti tombi sò furnuti d'illuminazione, è insegenu u restu di e guidate dà linterna.

Tutti i criptani di Tierradent componi una càmera principali 12 m di larghettu, circundatu di cume più minti. Sicondu i archeologhi, in i tempi antichi in ogni solu era postu parechji corti. Per mantene i bòrmidi di i tombi, ponu esse chjucchi putenziali, in qualche di i quali facci eranu stampati. I mura sò imbruttati cù cipressioni geomètrica, imaghjini di e persone è di l'animali. Per a so pintura, u pittura era rossu, biancu è neru.

Siccome a scuperta di a tombola di Tierradentro, i cacciaturi di tesoru anu visitatu più di una volta, chì hè per quessa chì una sola parte di u so cuntenutu sò stati cunservati. E statu statuti è i prudutti ceramichi sò esse exhibiti in un museu chì travaglia in u park .

Visita a Tierra delendro

Pudete visità u cuntestu storicu in parte di a scursioni , chì alsoe includendu visitare l'agropoli di San Agustin. Hè situatu circa 200 chilomitri distanti, perchè l'agenzii di viaghju aghjunghje in una sana.

U parcericu archeologicu di u Tierradentro hà un territoriu enormu, per quessa hè necessariu di inizià a so speculazione prima di a matina, è a so strada diventa in dui ghjorni. Per a cunvenzione di i visitori, una pista hè stata dispunita in u cumplessu. Sì ùn avete prurito per seguità, pò piglià circa 8-10 ore per visità tutte e tumbii. A ruta ancu include una visita à parechji picculi steeps, da induve una vista panoramica di l'ingiru apertu.

Mentri in Tierra del Ferraro, pudete puru visità u museu. Ci hè una mostra di i tombi interni, inclusi oponte argilla, in u quale hà intarratu l'ossi di l'uttinutu.

Cume accurdà à Tierrandentro?

U Parcu Naziunale hè di 67 km da a cità di Popayan . Da a capitale di u dipartimentu à Tierra del Ventero pudete acquistà in caru, trasportu publicu o un autobus turistico. Per fà quì, seguità a direzzione nordu-punenti nantu à a strada Totoro-Inza. Tuttu u viaghju dura un pocu di più di 3 ore. U prezzu di u busu hè $ 6,6.