U mosaicu Florentinu

Oghje, u mosaicu hè stata prisentatu per esse, ma solu i più ricchi puderianu pagà. À un tempu quandu ùn ci era micca una pruduzione massima di tile, i ghjente dispopre i so dibujos cù i so propria mani, utilizendu solu medie improvisu è culore.

In u mumentu, i stòrici sò stati quattru tècni di fà i mosaici: romain, ucrainu Alexandru è Florentinu. U più cumplicatu di tuttu hè u mosaicu Florentinu. Per fà, l'artighjani utilizanu pedicili ornamenti culurati: l'occhi tigre, amatistà, malachita, àgata, carnelian, serpentina, jaspe, marmura, lapis lazuli, sodalita, hematite. Quandu facenu una figura, i piedi di certi sfumaturi sò usati, chì sò datu a forma propria è cut. Dopu a trasfurmazioni, l'elementi di petra uniscini per fassi un patronu. Per a selezzione di linii rossi, parechje petite piastru o un articulu cucialatu artighjanu sò usati. L'articulu resultanti pò traspurtà mette in fine è dettagli e tondinii, chì hè difficiule di ottene ancu cù l'oliu.

Storia di u mosaicu

U mosaicu Florentinu origine à i primi sèculu 16 è era populari per 300 anni. In u sviluppu è a migliurà l'arti di creà "pitture in pedagogia" un grandu rolu era fattu di u duca toscane Ferdinand I de Medici. Hè statu u primu à stabilisce un attellu per travaglià cù pedi preciosi è semipreziosi, chì fù chjamatu a "Galleria di Dei Lavori". Quì i maestri italiani cuminciaru a spirimintari cù a compilazione di l'imaghjini di pedi colori, chì dopu fù cunnisciuta da "pietra dura".

I joini hà sviluppatu u so propiu modu di mosaicu chjamatu "commesso", chì in traduzzione significa "atticatu". Perchè stu nomu? U fattu hè chì i piedi semi-priziosi, dopu à taglià e cuddà a forma desitxuda, anu aghjuntu à un certu patronu per chì a linia trà di elli era casi invisibili. A tecnica di u mosaicu Florentinu hè stata utilizata à a fabricazione di cume di tavule, pannelli di muru, boxe di ghjuvelli, piani di scienza, è dinò di decorazione d'elementi di mobili. Sfortunatamente, à a fine di u XIX seculu, stu tipu arti cadiri di esse pertinenti, cum'è a ghjente cambiò à a pintura è l'architettura.

Oghji, i mosaici in a tècnica di "pietra dura" pò esse truvata in musei stòrici è cullizzioni privati. L'opere di mosaicu cchiu famusu: "Patio di Mosca", "U pannellamentu cù un girasole", "U sensu di l'oliu è u toccu", "Fiume di muntagna".

Mosaimu Florentinu fattu di petri - fattori fabrizii

A mosaica italiana cunteni un numeru di caratteristiche chì a distinga da altri tippi di masonera:

Oghje, "petra pitture" accatenu picculi casi o porte di gabinetto. Un pezzu di soldi si pò piglià pè u travagliu, cum'è ogni unità hè fatta da secunna un usu persunale.

Certi disinfettori utilizanu a tecnulugia italiana per fà i ghjuvelli di donna. E colpactie, broche è ete grandi aranu sò imbeaghjetti cù chjughi finti di colore, chì sò aghjuntu à un certu patronu. Semu devi esse nutatu chì i listessi elementi in un pruduttu pò avè sfracurità sfarenti per l'heterogeneità di a petra naturale.