Cumu vulete cultivà un caratteru di una ghjanda?

L'età di quarchi cherzi si pò ghjugna centuati d'anni, stu arbre spessu sarà un héroe di i fichi, per pricisamenti per u so longu crìsculu. Dognu chì l'espressione "roccia di età" nascì micca accidinamente, pensate d'induve landà una quarada, l'arburu sarà cun voi è i vostri paesi, se u so crescita ùn manca micca cù nunda. È ellu ùn deve esse micca nantu à a via proposita di e fila elettrica o in u situ di a custruzione futura.

Cumu vulete cultivà un caratteru di una ghjanda?

Acorns, da quale un boli rinu pò crecià, deve esse coleccione in primavera o autore sottu a corona di l'arburi sanu è sani. Avè chì l'acorni di l'otturnu si frutte cù una probabilità di solu u 10%, mentri chiddi chì sò stati sturnati finu à a primavera è avè digià passatu hà da necessàrittu dà un fruttu d'un arbre. A diffiegazione hè chì l'omini di caccia sò cacciati da i rosi è l'uccucci, per truvà micca micca cusì simplice quantu pari. Sì, però, avete truvatu una landora chì avia attravirsatu sottu un di l'alce, pudete dì chì avete furtunatu.

Chì u risultatu di a vostra ricerca di una ghjanda oghje hè diventata un beddu arburu annu, avete bisognu di sapè per fà una pianta. Plantendu i giarni di roa - un prucessu tecnicu simplice, ma esse bisognu di a prisenza di pacienza, a girmimentu di a ghjanda hà assai.

L'acornu cù a so ghjacciada per lavà cù savu, ci sò disposti u bacteria preghje è e pussibuli spori di moeddu, chì pò passà à u ghjovanu àrbulu da a so giume. Hè megliu si pigghianu un terrenu di foresta cun u mitalli di l'annu d'annu, è l'impiarlu cù un bucket. Avete sapere degnu di fà plantà una farina. Pigliate 3-4 pedichi è i mette in un saccu pienu di terra nantu à 2/3. Purtate a ghjanda in orizzontale, è scuzzulate a cima di a terra à u cima di u bucket. A germinazione hà da uttene duie mesi, perchè l'oak trees tendenu à primu sviluppà u sistema radicali, è solu dopu chì producenu i ravioli. Pi chiarità, pudete metà a ghjanda entre parechje strisci di gaza in un platu è verificate chì u tetu hè sempre ùltimu. Acorni sò assai piacevuli à l'acqua, hè bè assorbitatu, cusì avete bisognu à l'acqua a terra in un bucket o seguite a constantità di umidificazione di gasa.

Un arbruu surgicatu pò esse viaghjà in un pezzu per à 2 anni, dopu chì piglià una larga zona per l'arburule di l'arbre è ci hè necessariu di sbarcà nantu à un postu permanente. Spessu chì un ghjovanu arbore discarda à folla à un trasplante, questu hè duvuta à e cundizioni cambiantes. Ùn vi scuddinu, a quercia pronta riturnarà à u normale, aclimatizza è ritene a folla. Per evitari di tali reazzione, i pianti pò cambià i cundizioni in u seculu annu di u so crescente, per piglià un prugne di quarciu in u carru per chì l'arbre hà du tempu d'avè usatu à u novu clima.

Storia naturali di a casa

U vegetale di ghjanda pò esse un sviluppu d'esercitivu bisognu à i zitelli. Dite qualcunu di cumu ghjenti crescenu nantu à un arbre, cumu si sfruttanu in u casamentu, invierno sottu a neve è u folla, spine o entre in u manghjà di l'animali di u foresta. Pigliate un pocu di landi è osservanu regularmente a so germina. L'arbureti chì anu sputatu, puru, pò esse inseme, è dicenu dinò a furmazione di u sistema radicali è u futuru apparizione di scappà. Dopu, quandu u quarciu hà bisognu di trasplantà à a via, i figlioli torna à pudè participà à u prucessu. In qualchi decennii, dopu a cresce considerablemente, i vostri figlioli sempre u ricordu di e storii di i so genitori è a piantazione di l'arbureti sempre andà à guardà sta castagna.

Quarantini d'ardendu ùn deve micca bisognu di sforzu, salvu a longevità. Stu arbre ùn pò micca solu diventà un adornu veru di u to giardinu, ma ancu cunservate a memoria di voi per parechji generazioni.