Day against TB

Parechji abitanti di u nostru pianu sanu chì una malatìa cum'è a tuberculosa , da l'antica, hà pigliatu a vita di i milioni di persone, è era cunsideratu una malatia tremore incurable. I so sintomi brillanti in a forma di tezza, flema, hemoptisi è espansione, sò stati scritte da Hippocrates, Avicenna è Galen. A ora, sta terrible maladie, è in particulari i so sintomi, porta à teme à una persona, postu chì qualchissia chì hà scontruvatu un distributore d'un malattice pitutilu malatisfattu pudete acquistà.

In 1982, l'Organizazione Munciali di a Salute, cù u sustegnu di l'Unione Sindacali Internaziunale di Tuberculosi è Pulmonari, stabileru u Mumentu Duvere Contra Tuberculosi per scrivite l'attenzione di tutte l'umanità à u prublema di u sviluppu di sta maladrina peligrosa. Quantu aduprà è per quale sughjettu sta casuzza ha fattu esse, quale misurà esse per prevene sta maladugia, avemu dicu in u nostru articulu.

A storia di u ghjornu internaziunale contru a Tuberculosi

24 di marzu in u 1882, u famosu microbiólogo Robert Koch hà fattu un scuperta di a fasi, chì in u 1905 riceve u Premiu Nobel. Identificonu un agentu causativu di particulare, chjamatu oggi di Koch, chì impugna i pulmoni di una persona, chì porta à a so gravissima infirmità.

Aprovata a data di u World TB Day - 24 di marzu, in 1992 hè statu timida per coincide cù u centenario di a grande scuperta. Grazie à sta scuperta scientifica, parechji sanatorii è i scientisti di u tempu avianu più oportunità per determinar a malatia è u so diagnosticu. Biochemici anu sviluppatu varii vaccinati è antimicrubbiali chì ponu tombu bacilli periculosi à u corpu è prevenenu infezzione.

Dopu, in u 1998, u Dia Mundial da Tuberculosi hè stata ufficiale da e Nazioni Uniti. Dopu tuttu, com'è cunnisciutu, sta maladie prugressa principarmenti in paesi in sviluppu, cum'è Zimbabwe, Kenya, Vietnam, induve u livellu di prevenzione è trattamentu rempluta assai ch'ella vulete. Per un annu in u mondu di sta malatia pulmonaria, 9 miliuna di pirsuni moriri, di quali 3 milioni eranu in forma abbandunata.

Ogni annu l'annu Internaziunale di u TB hè tenutu per informà à a populazione nantu à i metudi di prevenzioni è trattamentu di sta malatia infuzia. Dopu tuttu, per regula, i precautions elementarii, accessu puntuale à l'assistenza medica, attrazione à un stiltu di vita sana è l'adulti è l'adulescenti pò cambià a situazione in u mondu è salvà a vita di assai persone chì si esposti à infezzione.

Per a prima volta, in u 1912, in Russia, una attività benedizzione hè stata sustegnu sottu u nomu "Chamomile biancu", chì u risultatu da questa sta bella fiorita divintò simbulu di a lotta contru a tuberculosis. È oghje à e strade pò vede ghjenti chì vendi fiori veri o artificiales di camomile bianca, è i soldi li guverni hè donu per a compra di medicini, per i malati.

Measures to combat tuberculosis

Tuttu u mondu, per impediscenu u sviluppu di sta malatia pulmonale, i programmi spiciali sò in situ per prevene è di diagnostichi di a malatia, à dì, fluorugrafia, vaccination e revaccination di a pupulazione. Inoltre, i novi istituzioni medichi è preventivi, i sanatorii per i maladieti sò aperte per prutege i pratichi da cuntattu cù spuneri di a vigna di a tuberculosa, i medicani novi è più efficau sò compru per purtà u prevene a malatia.

U Dia Internacional Contra Tuberculosi chjama à tutti per pudemu riflette nantu à u prublema esistenti, perchè u nostru futuru hè in i nostri mani.