Dukla


Montenegro hè un locu paradisiacu per rilassate in u core d'Europa. Adriatic Sea calduvare è e spiaghjoli cumuli comore , bella natura è siti interessanti. Cume deve esse nutatu chì trà e mura di difisa, e antichi cità è e chiese, u monicu archeologicu di Dukla si trova suprattuttu.

Chì hè Dukla?

Dukla, Diocleia (Diocleia) è una antica cità romana in Montenegro, situata nantu à a chjesa di Zeta trà trè rivi : Zeta, Moraci è Shiralaya. A cità hè stata fundata in u I seculu è era un oggettu strategicu di l'Imperu Rumanu. Hè statu edificatu di l'acqua è di e sumenti, è hà campatu quasi 40 mila abitanti. Era un centru cummiriciali. Sicondu a legenda, era quì chì l'imperatore rumanu Diocletian nascì.

In latinu, u nome di a cità chjamava Doclea, hè vinutu da u nome di a tribù Illyrian Docleati, chì stava in questa zona prima di l'arrivata di i Rumani. Dopu, a cità passava sottu a regola di Bizanzia. Cù l'arrivu di l'Slavs in a cità, u nomu era untuperatu è diventatu in Dukla, è si sparghjia ancu à a regione sana. È in u tempu, u primu statu di Serbariu, ancu dinò, hà chjamatu Dukla.

A cità di Diocleta hè stata distrutta in a prima parte di u 7u seculu.

Chì ghjè interessante di a cità antica di Dukla?

Oghje u territoriu di Diocleta hè un grande archeologicu in u mondu famusu di u mondu. L'attività attiva hè duvuta da a fine di u XIX seculu da i scientisti russi è finu à u 1998. À mezu à u 60 seculu di u XXu seculu, più di 7 anni, travagliavanu quì è un gruppu di archeologi inglesi ghjucati da u famosu scientist Arthur John Evans. I so registri sò cunsiderate u studiu cchiù mpurtanti in l'archeologia di Montenegro.

L'Excavazioni mostra chì in i vechji ghjorni a cità di Dukla hè stata circundata da una forte forte forte cù torretti. In u cori di a liquidazione era tradiziunale u quadru di a cità. Tradizionalmente in a parti uccidenti era una munumentale monumentale, è da u nord - un tribunali.

In u travagliu di scavi, anu truvatu parechji pezzi di surviglianza di e custruzzioni: i ruini di u ponte nantu à u fiumu Moraca, l'arcu triunfali, u palazzu di custituzione, u sarcòfigi cù bas-relief è a thermae. Di i persone per trè temples, unu era dedicatu à a dea Diana, u sicondu à a dea Roma. In a citadina, a necropolis hà sappiutu à truvà l'uggetti di u populu di l'abitanti di u populu: uttini, ceramica è cristara, armi, muniti è ghjuvedi.

Sculture è articuli di l'arti sò pruvatu di l'antica richidità di l'annu. U valori più preziosa di i architetti - "U Capiculo di Podgorica" ​​- hè guardatu in l'Ermitage de San Pietroburgo. Oghje, Dukla cree tistimone in a lista di l'UNESCO.

Cumu ghjunghje?

L'antica cità di Dukla hè geografica situatu circa 3 km à u nordu di punenti da a capitale di Montenegro, Podgorica . Per avè à u locu di scavi archeologi hè più faciule o cù u taxi (€ 10) o in un car rental . U percorsu dura uns 10 minuti. L'entrata hè liberu, l'ogghjettu hè circundatu da una fossa simbolo simbòlica, ma hè micca guaritu.

Se vulete, pudete richà una scursione per a cità di Dukla cù una guida à qualsiasi cumpagnia di viaghja.