Morti di Sona

A malatia suttana, o tripanosomiasi africana, hè una malatia parasita di l'omi è di l'animali chì sò cumuni in Africa. Ogni annu, sta patologia hè diagnosticata da almenu 25 mil persone.

L'aria, forme è agenti causattivi di a malatia di u sonnu di l'umanu

A malatia di dormiri è cumuni in i paesi di u cuntinente africanu, situatu à u sudu di u Sahara. In issi spazii viaghjendu mosche di sangue di mosca di tsetse, chì sò i carrières di sta maladie. Ci hè dui tipi di patogeni di sta maladie chì infémoce i persone. Sò sò organis unicelulari di u genus Trypanosomes:

I dui patogeni sò trasmessi à traversu i picurti di mosse tsetse infected. Attaccate una persona in u ghjornu, senza chì una robba prupone per contru à sti insetti.

Durante un muccuni, tsetse vola i tripanossomi u sangue di u sangue. Rapidu in multiplicazione, sò purtate in tuttu u corpu. A peculiarità di sti parasites hè chì ogni una di i so novi generazioni pruduce una protezzione speziale, diferenze di l'antica. In questu sensu, u corpu umanu ùn hà micca tempu per sviluppà anticorchje protettori contra elli.

Sintomi di a maladie durchendu

I manifestazione di e dui formi di a malatia sò parechji simili, ma a forma orientali africana in a maiò parte di i corsi hè più preca l'aghjustà è in a mancanza di terapia pò pudè finisce in un sviluppu letale à pocu tempu. A forma orientali africana hè carattarizata da un progressione lenta è pò durà parechji anni senza trattamentu.

Ci hè dui stagei di una maladiedda durata, avè qualchì manifestazioni:

1. U primu stadiu, quandu i tripanosomi sò sempre in u sangue (1 à 3 settimane dopu infezzjoni):

1. U secondu stadiu, quandu i tripanosomi sò intruti in u sistema nervu cintrali (dopu parechji simane o mesi):

Trattamentu di a maladie durchendu

Prima di l'invenzione di l'droga per a maladie di dorme, sta patologia inevitabbili hà purtatu à un risultu letale. A data, e pruspettà per u trattamentu sò megliu l'prima di a malatia hè diagnosticata. Terapimu hè determinatu da a forma di a malatia, a gravità di a ferite, a resistenza di u patogenu in a droga, l'età è a cundizione generale di u paci. Per u trattamentu di a malatia di u sonu, ci sò quattru droghe principali:

  1. Pentamidine hè utilizatu per trattà a forma Gambia di tripanosomiasi africana in a prima tappa.
  2. Suramin - hè adupratu per trattà a forma Rhodesià di a malatia di u sonnu in a prima tappa.
  3. Melarsoprol - utiliscia in i dui formas di patologia in a seconda tappa.
  4. Eflornitin - hè adupratu in a forma Gambia di una malatia di u sonnu in a seconda tappa.

Sti dispusitivi sò assai tossichi, perchè ci causanu effetti efficace seri è cumplicature. In questu sensu, u trattamentu di a maladie durchendu esse realizatu solu da specializati in specialità cliniche.

Measures to prevent sleeping sickness:

  1. Inghjùlia u visitatu piazze in casu chì hè un risatu altru di picculu da tsetse e mosche.
  2. U utilizazione di pruteigazioni protettivi.
  3. Injuzzione intramusculara di pentamidine ogni sei mesi.