Perchè ùn puderete vede à a luna?

Parechje persone gustate à godiri a bellezza di a luna, l'altri attaccanu a so imaghjina cù i scontri romantichi. Perchè ci ci hè una parolla chì ùn pudete micca vede a luna è ciò chì pò succédevi si fate din statutu, avemu da scurdà quì.

Stratificazzioni simili parevanu in un tempu quandu a ghjente ùn hà micca saputu nunda di a scienza è crede in a influenza mágica di u satellitari di a Terra. Eranu cunvintu chì, se un cutidianu fu fattu di un locu induve chjaru di luna, in a mattina oghje u ochju è micca impietable.

Chì succèviu s'è vultate à a luna per un pezzu?

In i tempi antichi si era cunvinta chì in a luna piena, tutti l'spiriti malevolti sò fora, chì causanu diversi disastri è prublemi. I nostri ancisteri, senza sapienza nunda di u satellitari di a Terra, l'hà pigliatu per una magia pura, chì hè attivata à a notte. In questu era, un'atriba di supersticzioni nasciunu, in quale a persone sempre credi in oghje. Ci sò parechje spiegazione per i presagni, perchè ùn pudete micca vede a luna per via di a finestra. Per esempiu, assai crèdenu chì quandu avete guardatu à u celu di notte per un pezzu tantu, pò assicurassi. Spicciamenti sta frasca appiegazione à e persone chì anu variate malati mentali, spessu sottu sprimi di stress o in spazii di alter ego. Cù una luna piena, ogni prublemu cù a psyche rinfurzò a so azzioni è a persone si pensa più forte. Tuttu chistu aumenta u risicu di sviluppà prublemi cù u sistema nervu. I scientisti sò sicuri chì a pruteghja chì unu ùn puderà vede a luna à i persone cù a psyche normale hè in tuttu infundita, è hè causata solu da sospetta di persone individuali.

Hè assai populari u viscuvaru chì, se ti vede à u satellitari di a Terra per un pezzu tantu, pudete diventà un lunatic. Tali persone pò esse ghjustu da a notte, già vicinu à a casa è fàcenu cose chì pò spessu seranu à a vita. Ci hè infurmazione chì unipo qui salta da i finestri in stu statu. Lunatics spessu ùn si scurdanu di nunda dopu a so avventura di nuit.

Ci hè ancu un trascorsu magicu, perchè ùn deve micca bisognu à a luna per i zitelli è i carusi. Parechji cridètenu chì in ogni persona hè un principiu di l'animali, chì si manifesta grazzi à a luce di a luna. Per esempiu, i milos d'u lobo aullaranu à a luna, vampirsi, quandu anu circà una vittima, prestu dinò à u corpu celestial. Evidenza cimienta di sta informazione ùn hè micca, cusì crede in tali superstiche o ancu gauchezza di a bellezza di luce di luna, hè à voi.