A Torre di Rejepagic


A Torre Rejepagichi hè unu di i siti culturale è storicu più visitatori in u cuntinuu Plava in Montenegro. Hè un monumentu di l'architettura di fortificazione islàmica, di u 17u seculu.

Situazione:

A torre hè situata à u centru di Plava, in a parte antica di a cità, un pocu di u nordu di a strada principali, in vicinu à e reste di una furtizza medievale.

Storia di a creazione

Sicondu i dati stòrici basi, sta fortificazione hè stata rireta in 1671 da l'sforzi di Hasan-Bek Rejepagich. U scopu di a torre era di rinfurzà e forze di difesa di a cità è prutegà contra l'attacche di e tribù Banjani chì stanu vicinu. Per fà questu, era postu nantu à un altu postu, da quale hè piacevule per cuntrullà u vicinu. Sicondu l'altra informazioni, a Torre Rechipagichi hè esiste da u 15e seculu, è u so autori Ali-Bek Rejepagic hè l'ancestru di Hasan-Bek.

In u XVI-XVII seculi. Sta torre ùn era micca solu l'edificiu difensivu in Plav. À quellu tempu, parechji fortificheghjani unificati è circondati da un muru murale, in quandu a cità era situata. Sfortunatamente, finu à questu ghjornu solu a Torre di Rejepagic hà survivutu, chì hè diventatu un tipu di simbulu di a cità.

Chì ghjè interessante da a Torre di Rejepagic?

A fattura più impurtante di a struttura hè chì a torre hè una altissima altitudina è un uriginale originale di u pianu superiore, chì sustene a so funzione difensiva. In a versione uriginale, a struttura avia solu dui piani, parechji pareti forte (u so grose hè più di un metru), una torre talaia e fianchi. À u tempu, u terzu pianu era custruitu, fattu di legnu in un stilu turchidu tipicu. Hè chjamatu "chardak" (čardak).

Sù sottu a torre hè un santu, chì era usatu cum'è abbitatu d'animali, è hè ancu servitu cum'è un repositore per cinerea è alimentariu. In u primu pianu di a custruzzione hè una cucina, un salottu appiccicatu più altu è i piani superiore sò residenu. Nant'à i latiti di a Torre Rejepagicha, pudete vedere e strutture protuberanti di u legnu, chjamati "erkeri" (erkeri), stanu i stati di pane, assicurate di bagni turchi (hamam) è urganizazione a righjoni. Per l'ascensezione à l'aztai altri, ci sò stati qualchì escalda, i passi internu è fora. Tuttavia, si nuta chì l'esternu hà permessu di esse adupratu solu in u ghjornu, perchè di a notte a torre era impregnable.

Cumu ghjunghje?

A cità di Plav, chì si trova a Torre Rejepagic, si trova assai santu da a costa Adriatica è i principali centri di u paese . Ma grazi à u sistema di strada viaghja bè in u Montenegro, pudete facilmente attruisce u vostru destinazione in un carru persunale o lucru . Pudete ancu fà piglià un taxi o vai cun un gruppu turisticu cù l'autobus.