U Monte Titanu


San Marino hè u centru storicu di u statu di u stessu nome è, cù a muntagna Monte Titano, hè statu un Patrimoniu da Patrimoni Univai di u Patrimoniu da u 2008. A storia di San Marino dice chì u statu hè stata fundatu in 301, è u so fundatore era u stonecutter Marino, chì si stabbilianu quì. Era battagiu cummerciale è ghjunta in Roma, amparatu da persecuzione per i so credi cristiani. U viscuvu di Rimini, San Gaudentiu, hà dedicatu Mariano à u sacerdòziu è diventò diacone. U successu u destinu u purtonu à u Monte Titano, induva si stalla. Avà a data di u 3 di settembre hè cunsiderata u ghjornu di a fundazione di San Marino è Memorial Day.

U nàscita di una repubblica indipendenti

Cum'è rigalu à i citadelle, un allianza fù partutu, chì Marino hà datu à a so cumunità. Hè littaralmenti chì sona cum'è: "Ti lassu liberu da l'altri populi". Marino dopu a so morti era canonizzatu, è a so comunità hà fattu veramente un statu indipendenti. Situatu nantu à u Monti Titano, San Marino hà stabilitu u so postu è hè issa u centru di u turismu. Dui già durante parechji seculi sti picculi stà mantene una repubblica indipendenti.

Munti Munti Titanu ùn hè micca assai altu, ùn hè assulutamente micca titanicu. U so altitudine ùn esci micca 740-750 metri, ma u so territoriu permette à settice di a comunità, è da u statu, seguitu à u cumendariu di u so fundatore. Ora San-Marino hà di circa 32 mila ghjente, è l'statu stessu hè divisu in 9 distritti, quellu chì u più popular entre i turisti sò Akkuaviva , Domagnano , Chiesanuova è Faetano . À l'area chjamata Kastelli sò i territorii di e cità cù terre contenu. E San Marino hè unu di elli.

Se vi vede a muntagna da u cantu, hè una muntagna calcariu, chì u tempu si cambia pocu. Dopu avè scogliatu nantu à a so cima, pudete vede l'istatu tutale in tuttu. E avete una vista di i paesi vicini, postu chì, dopu avè campatu in u Monte Titano, San Marino era in u centru di l'Italia è circundatu da u so territoriu da ogni uccisione.

Natura pittoresca

In a muntagna, ci sò e fonti di parechji rivi chì scinni in i piani. Inoltre, certe volte finds parti fossili di parechji pesci, perchè durante u Terzuariu, sta zona era u mari. In a cunferma di questa pudete vede u più preziosa vede, situatu à u museu archeologicu di Bologna, hè u restu di una balena.

I pendentivi di u Monte Titano sò cuparti cun terrenu fèrtilu favorevule, perchè ùn hè bella a vegetazione attornu à l'urbe, rapprisintata da l'albitri, i cipressi, a castagna è l'altri arbre. Grazie à a vegetazione, assai animali stati in i piani, u zuccherinu è i veci si trovanu quì. È in i boschi è l'alivetu pudete sente u cantu di parechji pani.

Turmidiore

U Monte Monte Mitanu hà parechji picchi, ognuna una torre. Queste trè torre sò illustrati nantu à u stemma di armori di San Marino è si coronu a testa di a statue of Liberty. Vularà sicuru vi vulemu se decide di vedere San Marino entrò. Dopu tuttu, l'antica cità hè ghjustu nantu à a muntagna. Malgradu à l'escali rischiati, a maiò i turisti crosse sta strada per vede i maraviglii incredibili chì apartu da quì. Fate cusì è ùn dispendisce micca.

I duminii sò i so nomi. Questu hè Montale , Chest e Guaita . Sò custruiti nantu à cimi è assai pittoresca. In duie turri, Chesta è Guaita, l'intrata hè aperta è pò esse inspecciona, ma ùn ci hè nunda di nutevuli. Ciò chì pò esse vistu da quì hè a muntagna è e torrente vicini.

Montale hè a più chjuca è a pianeta di e trè torre. L'ingressu a questu pò esse chjusu, ma era ancu bellu di vede l'altri dui torres, è pudete sparà un magnificu panorama. Ma ùn parechji turisti vicinu à sta torre. Cusì, pudete posa à pusà è visitatori di a natura è u silenziu, chì raramente passa in u mondu mudernu. Panoramas di a vaddi, chì da quì abbiate, sò ancu assai belli. Pudete falà per a stessa ruta chì hè vinutu, o truvà una larga caminu chì porta à l'aparcamentu.

Cumu ghjunghje?

San Marino si trova in u spaziu di visa di l'Italia . Per entra in u paese, bisogna avè un passaportu, cum'è una visa Schengen.

U trasportu propiu in San Marino ùn hè micca, cusì avete bisognu di utilizà l'aeroporti di paesi vicini. U più cercanu hè l'aeroportu di Rimini. Ci hè solu 25 km da San Marino. Pudete ancu aduprà l'aeroportu di Forli, ma hè un pocu più vicinu, à 72 km, o l'aviazione di Falcone, chì hè 130 km. L'Avvene di Bologna hè 135 km da San Marino.

Da Rimini à San Marino, pudete piglià un autobus, passendu 45 minuti. Volumi di ghjornu, circa 6-8 voli un ghjornu. U busu vi piglià à una stata, chì si trova a Piazzale Calcigni (Piazzale delle Autocorriere).

Un carru da Rimini à San Marino si pò accede via l'autostrada SS72. Quandu passassi u territoriu di u statu, ùn hè micca un cuntrollu di u cunfini. In San Marino, pudete truvà parechje locu di locu di vittura:

Per allughjà, puderete bisognu di una licenza di cunnessione internaziunale è una carta di creditu. L'età di l'inantenti ùn deve esse menu di 21 anni.

A muntagna hè in u centru di a cità. Se vi vede u mappa, pudete vedere una forma chì pari un quadru. Se necessite un fito, à u sudu di u Monte Titano, circa 10 km, u paesi di Murata si trova.

Infurmazione utente

Hè vale avertitu chì u trafficu in quasi tuttu u centru di a cità hè interdetta. Hè megliu per andà per pene, perchè tutti i posti sò situati vicinu à l'altri. Per i carchi sò parechje parking loti in quali ponu esse lasciati. Pudete ancu aduce u funicular chì porta à Borgo Maggiore . A proximità di u parcheghju 11, 12, 13 hè un caricentru di telefuni locali convenientemente.

In a cità pudete cumprà un souvenirs in souvenir shops. Ci hè ancu una tenda chì vende a cervexa è u vinu cù steezzi nantu à i buttigli d'imaghjini di Stalin, Mussolini è ancu Hitler. U vinu hè pruduttu da una di e fabbrichi di l'Italia, ma ùn l'appressu, perchè hè pruibitu à impurtamente è vende in parechji paesi d'Europa.