Signs in l'inguernu di Nicolau u 19 dicembre

U 19 dicembre di ogni annu, a Cresia Ortodoxa celebra a maravigliosa festa di San Nicolau, u Mercatuur, celebrau u 19 di dicembre, per chì avete bisognu di sapè i signori attaccati cun ellu. In u populu assai spessu u chjama hè chjamatu Winter Nikolo. Dopu l'antichità, i signori sò apparsu nantu à l'inguernu Nicolau u 19 dicembre nantu à quale avete da sapè sottu.

U santu hè cunsideratu cum'è patronu di l'affari di u cummerciale è di tutti i marittimi, pruteghja i zitelli da a malatia è l'accidenti. In fatti, ùn hè micca tuttu ciò chì Nicolau u Cumpostu hè capaci di. Questu santu sarani contactati in quelli casi chì vo passate un viaghju. Hè ancu aiuta in una malatia seriu. À questu ghjornu hè creatu chì Nicolau, u Mercatuur, aiuta à e nazioni chì si maritanu. I Signs in u ghjornu di San Nicola, chì si celebra u 19 di dicembre, sò assai interessanti è, cum'è i nostri babbi ci sò veri.

Signs on Nicholas - Dicembre 19

Prima di a notte da u 18 à u 19 dicembre, parechji si principiani per preparà pè i sughjorni sante, per quessa cose cunfizzioni in anticipu, circàvanu a casa di vedova, perchè era quì chì i partiti eranu organizzati.

I signali è i rituali chì anu nantu à Nicolas u 19 dicembre:

  1. Se l'invierno Nikola imponente u cavallu à u patiu, Nikola Nikola l'alimenta.
  2. I primi glubbati forti, com'è regula, venenu à Nicola.
  3. Se ci sò gelati prima di Nikola in u invernu, ci sarà un scappatu.
  4. Se Nikola si spende, allura l'annu serà fruttìvule.
  5. Per un bellu pezzu, cresce chì assai nivi ca falli prima di Nikola.
  6. Quantu nè ne vera nantu à Nicolau, a tanta erva serà in l'estiu.

Natali

Santu Nicola hè chjamatu u protettore di u destinu è l'intercessore di tutti l'amanti, perchè stu ghjornu hè chjamatu ancu casu d'invernu. In seguitu, i ghjovani passavanu ghjochi santi cù l'avucatu:

U ghjornu di San Nicola, i zitelli cullettaru in a casa di a vèduva è purtonu una fortuna di caghjunà, assai paisi fici participatu ad elli. Cantaru canzone nantu à a manera di vita chì volenu. A canchera era corta è variata in diverse situazioni di vita: a ricchezza è a poverica, a fortuna è l'sfurtunatimu, a splutazioni , a casale, è cusì.

Per e donne, i festi santi eranu assai impurtanti. Per scopra u mo succorsu in u futuru, e cose runu per l'omi in quandu i festività eranu tenuti. Hanu avutu l'avena sottu a finestra è esciuta a cunvegazione à a tavula.

Per questa divinazione, era necessariu di piglià un anellu di e casate da una donna chì hè stata allatta è felice cù u matrimoniu. L'annu deve esse lavatu cù l'acqua è pinnate nantu à i vostri capelli, è poi diminuì in un vetru trasparenti, a mità chinu d'acqua. Se l'anellu attacca à u bordu, significa chì a zitella ùn esse spusatu. È se girà, sarà da vene.