Taranko


In a capitale di Uruguay - Montevideo - hè a cità vechja, duv'è pudete acquistà cù a storia di u paese. Una di l'istituzioni più bellu interessanti è belle ùn hè u Palacio Taranco Palace.

I fatti d'incontru di u bastimentu

A l'infurmazioni basta chì anu da interessu à i visitori, hè pussibile attribuisce e seguenti fatti:

  1. U palazzu si trova à a piazza Zabala è custituita da trè piani. Hè stata custruita com una residenza per i fratelli Ortiz da Taranko. U bastimentu hè struitu in u 1910 in u situ di u prima teatru di Mosca.
  2. U prugettu di a custruzzione era fatta da famosi architetti Frances Jules Chifflotte Leon è Charles Louis Giraud (autore di l'Arc de Triomphe è u Palazzu Chjuchju in Parighia, u Museu Congo in Bruselas è l'Ambaissada Francesza in Viena). A facciata è l'interni di l'edificu sò stati fatti in u sticcu ecletticu di Louis the Sixteenth.
  3. Taranko Palace hè culera di marmaru è decorazione di lignu, tapizzeri pèndite nantu à i muri, è hè stata adatta cù elementi classichi, dà lu luxu è pompitu, versione remota com'è Versailles. Ogni mubilità, articuli di casa è e cose sò originali è esclusivi. Eranu stati spezializati è purtati da Europa. In u tribunale sò e funtani, beddi fiori, sculture è colomi majestes.
  4. In u 1940, unu di i fratelli Ortiz morse, è i so eredi hà dicisu in u 1943 per vende a so residenza cumune cù tutti i mobili à u guvernatore di Montevideo. L'ultima dà u palazzu à u Ministeriu d'Educazione.
  5. Dû 1972, a custruzzioni di u Museu di l'Artsi Dimentibili, chì stilla conserva u spiritu di quellu tempu. L'amministrazione di u stabilimentu prupone ripruduce quantu possibili la situazione di i so pussibuli originali. In u 1975, u guvernu di u paese hà dichjaratu Taranko un Monumentu Storicu Naziunale.

Chì ghjè in u palazzu?

Ci sò parechji esposi d'arti classica: sculture, quadri, ornamenti è articuli di casa. In u primu dui piani u mobili di Luigi Fifteenth e Louis Sixteenth, chì era incosciatu finamente, era cunsirvatu. Ancu in u museu sò i travagli di famosi artisti:

Tutte e ritratti sò in i frames douggini. In u palazzu sò e sculture di Vermara, Landowski, Buchard.

In u santu hè una cullizzioni archeològgica di ceramica, vetru, argentu è bronzo. Ci hè un grande numedu di tessili in u palazzu: da i tapissimi Flanders à persiane persianu. Eccu i pezziemi, l'olii è l'ungini di i primi dirittori sò stati cunservati.

Particularità à i turisti sò parechje pianoforte, unu di quale hè fatta in u stilu baroccu è decoratu cù sculture greco-rumani. In u top floor di l'edificu sò una libreria è una terrazza.

Visita di u Palazzu Taranko

U museu hè apertu à i visitori di u 12:30 è à 17:40, u venneri ci sò villi di ghjochi. L'ingaghjamentu à l'istituzione hè liberu, puderete piglià e ritratti di tuttu. U staffu in u palazzu sò assai amici, pronti per vultà sempre à u salvata. In Taranko, u guvernu uruguayu spessu mantene e reune di statali.

Cumu à i monti?

Da u centru di a cità à u museu hè megliu cumu per passe à e strade: Rincón, Sarandi è u 25 di maiu, u tempu di viaghju dura à 15 minuti.

U Palazzu Taranko riflette a vita di l'aristocrazia urbana à u principiu di u XXu seculu. Eccu un maravigliu architettura è exhibiti interessanti. Dopu avè visitatu l'istituzione, pudete vedere u Vecchju di l'Auropa in u core di Montevideo .