Tipi d'amore

Chì ci hè u significatu di l'esistenza umana? Forsi à a ricerca d'amore? Solu quì hè quale di circà, i motes d'amore, cumu se trova, sò micca pocu.

Quale tipu d'amore?

Vulnerà a parola "amore" in una voce languide, chì cria i nostri ochji. Ma doppu, l'amore hè diversu, un romanu, stu cuncettu ùn hè micca limitatu. Allura, chì amori hè questu?

Una classificazione assai interessante hè offruta da u filosufu Erich Fromm in a so opira L'Art of Love. Tipi d'amore in questu libru sò chjamati oggetti, è u sensu stessu hè vistu cum'è una manera di sapè u misteru di l'omu. Allora chì sò i tipi d'amuri di Fromm?

  1. L'amare fratele hè un sensu in u sensu di unità cù altre persone. Questu hè amori trà ugde.
  2. Ughjettu maternu (parentale) - manifestazione not only in a mamma (babbu) à u zitellu, stu sensu si basa in u desideriu di aiutà una criatura indefensa.
  3. Amassi per voi stessu. Fromm pensa chì hè necessariu di manifestà l'amore per una altra persona. U filòsufu crede chì una persona chì ùn hà micca amatu u stessu, ùn hè micca capacitu di amà in tuttu.
  4. L'Amore per Ddiu hè proclamatu u filu di cunnessione di l'anima umana. Fromm u cunsidereghja a basa di tutti i tipi d'amore.
  5. Amuri Eroticu - i sentimenti di dui adulti per l'altri. Ditu l'amore necessita una fusione completa, unità cù u vostru sceltu. A natura di questu amori hè eccezziunale, perchè quella sensazione pò esse cunisciuta in armunia cù e altre forme d'amore, è esse un disiu indipindenti.

Ma Fromm ùn si cunfinate micca à raghjunamentu di quessi cinqui sorti d'amuri, pensa à dui modi opposti di l'amore - creativa è destruziva. U primu furtificeghja u sensu di a pienezza di a vita, prduperà a manifestazione di cura, interesse, risposta sincerea è pò esse diretta à a persona è u sughjettu o l'idea. U secunnu circa per privà l'amare di libertà, in fattu, hè una forza destructiva. Ma questu ùn hè micca tutti, Fromm finds diverse forme di manifestazione di l'amore, distingueru trà e forme matura è immature.

Ma ùn importa micca quantu esistimenti d'amore, u filòsufu cunclusa solu quellu chì hè diretta nantu à una persona per esse veru. Sò amate solu una sola persona è esse indifferenti à tutti l'altri, allura chistu pò esse chjamatu simbussioni, ma micca amore.

U cuncettu di l'amuri trà l'antichi grechi

A quistione di quale era l'amore, interessatu in l'umanità da i tempi antichi, per esempiu, in a Grezia antica, ci era una difinizione di i 5 tipi d'amore.

  1. Agape. Stu tipu di amore hè sacrificial. Questu hè caritati, dispiacìanu per l'autore. In u mondu cristianu, tali sentenzi sò cunsiderate una manifestazioni di l'amuri per u so avviu. Ùn ci hè un locu per l'attrazione à l'amatente, basatu in e so qualità esterni.
  2. Eros. Li grechi chjamaru sta parola spuntanea, entusiasmu. Stu sensu spessu prende a forma di culte, perchè hè basatu principalamenti in devozione, è solu dopu in attrazione sessuale.
  3. Storge. Spessu hè u passu prossimu in u sviluppu di a forma di precedente. Allora l'amici hè aghjuntu à a tendernità. Ancu s'ellu pò esse l'altra cosa round - tenderness and admiration appears after many years of friendship.
  4. Filio. Danu l'amuri hè spissu chjamatu platonicu, perchè tutti i tipi d'amuri, era Filia chì hè statu risuscitatu da Platonu nantu à un pedestal. Stu sensu si basa in l'attrazzioni spirituali, pudemu dì chì hè l'amore in a so forma pura. Sentemu per i nostri megghi, parenti è zitelli.
  5. Mania. L'amore hè stata chjamata "fidanzia da i dii" da i grechi è hè cunsiderata cum'è una punizioni veri. Perchè un such love hè una obsessione, facianu chì l'omu passatu hà spessu, spessu si ponu à l'ughjettu di passione. Questa sensazione hè distruttiva, urdineghja per esse sempre vicinu à l'ughjettu di l'adorazione, vi faci senti passioni è ghjilosu.

Quale tipu d 'amuri hè u più duru di dì hè difficiule, tutta dipende di ciò chì hè cunsideratu forza. S'è tenemu in mente a intensità di passioni, nunda pò cunpare cù Mania è Eros, ma sentimenti sò stati curtite. L'altri spezii ùn creanu micca una tempesta di l'emozioni in a nostra ànima, ma sò capaci di stà cun noi per un tempu assai longu, in qualchì volta a so vita.