Tivoli, Italia

In casu di passà un viaghju in Italia , visitate a Roma cù i so pedistalli, ùn sò micca applicàrisi à vede à Tivoli - una cità chjamata chì hè solu à 24 km di a capitale. E persone assai amichevole vivenu quì, è a cità propria in a pruvincia di Lati sorprese cun una combinazione harmoniosa di edifici muderni è medievali esempi di l'architettura. Se si aghjunghje à queste paisaghji scenerisi di a natura, a dispunibilità di e manicure, un gran numaru di ristoranti di famiglia cù una cucina diliziosa Italiana, appartendu a cità di Tivoli, in Italia, hè un delittu!

Tivoli, chi era uriginale Tibur, hè stata fundata in u 13u seculu. Hè questa città chì era u territoriu induve in u passatu, i viaghji chì purtanu da Roma à l'Est travaglia. In a so storia, Tibur hè regnatu da i zitti, Pelasgiani, Etruschi è Latini. À u tempu, i Rumani trovanu quì, è u nome di a cità, chì diventò un locu, hè statu trasfurmatu da Tibur à Tivoli. Ma questu cambiamentu di putenza annantu à a cità ùn finisci micca quì. Tivoli era guidatu di Goti, Bizantini, Papa, Austriani, è in u 17u secondu ottene finmente a propria d'Italia. U cambiamentu di i maggiuri, i culturi è l'erasò ùn pudìanu micca affettivu l'apparizione di a cità. È hè questa varietà di formule architecturali chì attrae i turisti oggi in Tivoli.

Architittura di u Castellu

I famosi i castelli romane in Tivoli sò i più attrazioni chì sò a carta di visite di a cità. L 'abitazioni di palazzi sò chjamati villi. Unu di elli - Villa D'Este, custruitu in u XVI sèculu da u dicretu di u cardinal Hippolytus D'Este. Se avete mai admiratu Petrodvorets è u Palazzu di Versailles, ùn hè micca maravillatu à e ricordi reculse. U fattu hè chì Villa d'Este hà diventatu u so prototipu. In u distante passatu, in questu casteddu di Tivoli, è ancu in parechje altri castelli in Italia, a ricchezza di i so patroni era mantinutu, ma oghje a so pista era fridda. In ogni modu, nisunu prublemi di admirar figuratively circumcised bushes, fontane maravigliosa, sculturi skilful è una architettura pocu di a villa.

Ùn tutte l'edifici ùn hà sappiutu di passà a prova di u tempu. Cusì, da Villa Adrian, custruita in 118-134 anni, oghje, ci sò solu ridjosi pitiful. Ma i turisti ùn impediscenu. L'Excursione sò tutte l'annata nantu à a guida di a guida di lingua inglesa chì, solu per 4 eurone, diceranu di u famosu Discoball, a morte d'Antinous, l'amatori di Adrianu, i ricchezzi incridditi di l'antica era chì eranu guardati in a villa.

Pudete admirar a cascata più bella di Tivoli durante una scursioni per a Villa Gregoriana. In più di stu spettaculu impurtante, i turisti stanu aspittendu à i grottoes sombríos, caves misteriosas, camini anguli in i muntagni è i ruins di i tempii antichi. A strata, u tempiu di Vesta (Tibibittinu Sibyl) in Tivoli, chjusu in u IV seculu da l'ordine di l'emperadoru Teodissi, sempri aggradisce l'ochju cù i so pareti bianchi massivi.

Hè bisognu di visità a fortezza di Rocca Pia (1461), a chiesa di Santa Maria Maggiore (XII seculu), adatti à a villa di D'Este, a chiesa di San Silvestre (u seculu XII, stile romanesque), a catedrale di San Lorenzo (5u seculu, baroccu). Hè ricurdatu ghjunghje à temà à u "Sibyl" restaurant, chì a storia hè stimata per quattru centu anni. In u passatu, sta istituzione hè stata visitata da i Romanovs, Goethe, Kings of Prussia, Gogol, Bryullov è assai altri figuri stòrici impurtanti. L'internu quì currisponde à l'estilu di u seculu XVIII, è i piacenu superiè diliziosi vi maravigliate.

E cumprà per arrivare à Tivoli. Se stete in Roma, piglià un autobus o un viaghju di trenu è in mezzu ora vene à Tivoli. Pigliate in contu, i treni partenu da l'istazioni di l'antica Tiburtina è Termini, è l'busu solu da a stazzioni Tiburtina. Arrivatu in a cità, dopu à sette à deci minuti di caminari, truvate in u centru.