U Dia di i dritti umani

Questa festa hè statu pruposta à esse cilibrada da l'Assemblea Generale di l'ONU. A data cunnessa à l'adopzione di a Dichjarazioni Universali di Dritti Umani. U 10 di dicembre di u 1948, sta dichjarazione hè stata aduttata, è dinò 1950 una festa è celebrata.

Ogni annu, e Nazioni Uniti marcanu u tema di u ghjornu di i dritti di i dritti iu. In u 2012, stu tema hè "U mio votu".

Da a storia di u vacanze

In l'Unioni Soviètica ùn ci era micca vacanze. Per l'autorità, i difendienti i dritti di i dritti umani foru dissidenti è i renegade. Hè cume chì u CPSU stava par a prutezzione di tutti i diritti umani. In u cumitariu di distrettu, u Cumitatu Centrali puderia scandalizà ogni capu. In i ghjurnali cuntrullati da u stessu CPSU, ancu, eranu spessu stampate. Ma ùn ci era nuddu à fà lagnà à u partitu.

Allora, in l'anni 70, nascìu un movimentu di dritti umani. Era cunsistenti di persone insatisfettenu cù a pulitica di u partitu. In u 1977, u 10 di dicembre, i participanti di stu muvimentu per a prima volta u so avvenimentu per u Dia Mundial di i Dritti di i Diritti. Hè una "riunione di u silenziu" è ellu passò in Mosca, in u Pushkin Square.

In u stessu ghjornu in u 2009, i rapprisintanti di u muvimentu democraticu in Russia anu torna una "Reunione di Silence" in u stessu locu. Questu vulianu indettenu chì i diritti umani in Russia sò torna infurmati di manera rudita.

U ghjornu di i dritti umani in i paesi differenti

In Sudafrica, questa festa hè cunsiderata cum'è naziunale. Ci hè celebrata u 21 di marzu, quandu a Sema di Solidaraghju cù i Povani contra u Racismu à a Discriminazione Racial. Sta data hè ancu l'anniversariu di a massacra in Sharpville in u 1960. Allora i puliziuni cacciavanu una multitude di Afro-Americani chì andonu in a manifestazione. Ddu jornu, circa 70 persone ammazzavanu. U ghjornu di i diritti umani in Bielorussia hè impurtante per i so citadini. In questu ghjornu ogni annu ghjente surtite à e strade è a dumanda di l'auturità per impidiscerà a pianeta di i diritti umani è a libertà.

Parechje urganizazioni di i dritti umani, cumpresu u Cumitatu di Drittijiet di u Naziunale, avè sustinienziatu chì i viulenti grossi di i diritti umani sò stati è sò sempre in a Repubblica di Bielorussia sottu u presidente Alexander Lukashenko.

In a Ripùbbrica di Kiribati, questa festa in generale addivintò un ghjornu senza travagghiu.

In Russia, parechji avvenimenti ufficiale è non-uffizionale sò stati annantu à u ghjornu di i dritti di i dritti iu In u 2001, in onore di questa festa, un premiu hè stituitu per elli. U Szarrov. Hè aghjuntu à i medii russi in a nominazione unica "Per u ghjurnalismu cum'è un attu".