U ghjornu internaziunale di persone per incapacitati

U numaru di persone per mezu di u mondu hà diventatu pocu. Solu in Russia, prestu prestu 10 miliuna di pirsuni, è in Ucrânia hè uguale à trè milioni. U numaru di malatii crònii anu aumentatu, l'envidu di a pupulazione in i paisi novi sviluppati. Ogni sapiulu chì ogni persona in età vechja hè un risicu aumentatu di esse gravemente enferminati o di mette in una periculosa periculosa. Sicondu statistiche, circa u 3.8% di e persone in u mondu sanu per i diversi ragiuni sò una forma gravi di disabilta. U numaru di zitelli cun disabili hè assai altu. Hè per quessa chì parechje urganisazione publicu sò più preoccupatu di u prublema di l'adattazione di persone per incapacitati in a nostra sucità cumplessa.

Storia di u ghjornu

Sè dumandate à l'appassi u passageru casuale, quale ghjornu hè a persunale incapacitata, quarchi puderanu dà darà a risposta curretta. A maiò parte di i pratiche sanu ùn anu mancu esce da a so esistenza. L'Assemblea Naziunale in u 1981 proclamò l'annu Internaziunale di i Persone Réservés, è in u 1983, u Década di Persone disattivatu. Hè stata pricurata à cambià u stessu apughjeiu à i prublemi di e persone cù discapacità, per prutege i so diritti umani per una vita normale. U 14 di dicembre di 1992, a dicisioni seguente hè stata presa à l'Assemblea Naziunale - per celebrà u ghjornu internaziunali di i discepte per u 3 di dicembri annu. In questu ghjornu, in tutti i stati chì sò membri di sta stituzione più numerosa, i manifestazioni massi sò esse realizati. Anu deve esse guidati à a perfezzioni massima di a vita di questi populu, a risulazione ràpida di tutti i prublemi urgenti, è a so integrazione veloce in a vita normale di a nostra sucità.

Hè assai bbonu chì sta cungrigazioni autoritariu internaziunale ùn si cunfinate micca à i ducumenti adopti, è custituiscenu constantemente stu sughjettu in i so cimi. Un rolu impurtante per parechje persone facia a ghjente di l'adopzione di a risuluzzione 48/96, chì vindetta i Reguli Standardi chì assiguranu l'uguale opportunità per tutti i persone percidi. Hè stata aduttata in l'Assemblea Generale di l'ONU u 20 di dicembre di u 1993. Hè assai gattivu chì in realtà l'articuli di sti Reguli, i funziunarii lucali sunnu lentu per implementà. Sì questu succorsu, ùn anu micca esse dichura infruzione di i dritti di i persone cun discorsi, chì avemu viaghjatu sempre in a nostra vita. Cridendu u ghjornu di i discepzioni hà ricurdatu chì una lotta di genti necessitanu aiutu seriu. A causa di l'indiferenza di i nostri amministrazioni stale, sò furzati à passà quasi tuttu a so vita in quattru mura.

In i carrughji di i nostri cittati vi vede assai valori più invalidi ca i paesi d'Occidente. Questu ùn hè micca perchè avemu micca menu di questi paroli più ch'è micca. U fattu solu indicanu chì ùn sò micca e serviziu elementariu chì l'autorità citadini in u mondu civilizzatu puderanu crià per i so cuncritorii incù discepuli. A pulìtica hà dettu rigalosa chì a maiò parte di e porte sò cusì limitata chì i cani di nera di rota no si passanu normalment. Pudete cuntà a scala in i dete, furnutu da e plataforme per a falata. U trasportu publicu ùn hè micca adattatu per i persone per incapacitati. E i carriche sò stati anticu, chì anu com'è dinosauri in u pianu cumparatu cù mudelli standard, longu introdita massivament in i paesi occidintali.

U ghjornu internaziunale di persone cù Discapacità hè celebrata cun pricisimu per fà e nostre autorità si ricorda di i prublemi di sti pirsuni è almenu cerche intrattendi di aiutà. Ùn bisogna micca solu u trattamentu medicu elementariu, ma dinò un cumprintà simplici. U publicu deve cuntene à seguità u travagliu di u cumandamentu righjunali è di a cità, finu à quantu pussibuli, aiutà à realizà a realizazione in a vita tutti l'articuli di e Regoli Standardi adopti da l'ONU ancu vinti anni fà. Solu bisognu di fà micca solu solu in questu ghjornu particulari, ma in tuttu l'annu, solu puderete alcuni risultati veri in questa materia.