Actinidia - pianta è cura

Actinidia hè un geniru generu di lianas leonias perenni di a famiglia Actinidiae origine di i paesi asiatichi. In u cartulare, ci sò quasi 40 varietà di sta pianta in natura. I frutti d 'arcuni d'elli sò comestible è cumuni. Comu, per esempiu, u rappresentante più famosu di sta tipu d'attinidia hè u Cinese, più cunnisciutu in u mondu cum kiwi .

Per fà cresce nantu à u vostru situ d'giardinu, l'attinidia vi pò piglià seriu à e règule di cultivà è cura. Parramu di ciò chì deve esse cunsideratu quandu aghjunghjendu è cultivatu questa pianta in stu articulu.

A compra di piantini

L'arbureti vegetali pò esse acquistati in i vignaghjoli speciali o in i merceri di i fiori. Quandu ci hè cumprà, avete dettu attenzione à qualchi punti.

Aghjunghjite un maestru di piantazione, u sistema radicali di u quale hè salvatu prutettore da u pianu o chjusu da un cuntainer. I radichi di l'actinidia, chì restanu in l'aria aperta, sò capaci di perisce in pocu minuti.

A pianta hè dioeicu. Questu significa chì per a cultura, bisognu à acquistà l'actinidia maschile è femina. Normalmente una sola fattura maschile hè abbastanza per parechji lianas femini. Ci hè ancu dettu chì alcuni pianti sò polinizati in u so specje. Prima di l'attinidia accumincia a fioru, ùn pudete micca stabilisce u so sessu, per quessa, hè cunsigliu per cumprà e piante da prupietarii fugliali.

A selezzione un situ in pattore

In a natura, l'actinidia lianas sò oculati in a penumbra di i pianti altri, perchè un locu parechje esse elettu per esse cultivatu. I posti, chì pruvucarà a vigna, pudete creà un sposte in u perículu di u giardinu o à longu a casa. Un postu impurtante per a pianta actinidia pò esse un muru di un panzu oghje è una veranda aperta.

Ancu u fattu chì l'actinidia hè tolerante à l'ombra, a luz di u sole ùn hè sempre necessariu per ellu. Hè un rolu particularmente impurtante in a furmazione è a maturazione di frutti. Cusì, hè megliu esce à i vigni chì face à punente o uccidentale.

Plantamentu è cura

U tempu ottimali per u sante hè a fini di a primavera o i primi ghjorni di l'estiu. Uni parechji settimani prima di cultivà e piantini, hè necessariu di preparà una fossa di piantazione di circa un mità in fondu è larga. À u fondu di u pitottu avete bisognu di materiale di drenaggiu , è nantu à a so tinta, arricchisci cù fertilizantes minerali. Accustà prima di vultà nantu à a superficia di a trinchera avete bisognu à pudè mette uni pochi centimetri di terrenu ordinariu senza fertilizatori per a pruteggiri i zitelli ravanti ghjovani di u creme. Prima è dopu u trasplante da u cuntinuu, l'actinidia deve esse abbastanza abbastanza.

U cultivazioni propii di l'actinidia dumandassi a cura di i pianti in i primi dui simane, finu à chì a pianta hà stata ravitata in un novu locu. Duranti stu piriu, l'actinidia giovani deve esse cuparti da lumera brillanti cù un tilaru o carta.

Variità di Actinidia

Un ghjacciu famosu trà i ghjurnoghlius hè l' actinidia hibrida chì si self fertilizeghja , u pruduzione è cura per ciò chì hè fatta cù a stissa regula cum'è pianti dioecious. A verra ripens à a mità di settembre. U fruttu dulce pò alcuni un pesu di 18 g. Rendimentu - 8 kg per arbulu.

Actinidium colomicta hè una varietà ghiacciata di ghiacciae dioecious. I bacchi sò chjuchi, agnelli è durmenu gradualmente. In generale, una casca puderia acquistà circa 7 kg.

Actinidia hè un argumentu - una liana vigorosa dieuico. I frutti sò sour-dolce, di medium size, circa 5-6 g, maturi à u listessu tempu da a fine di sittembri. Produttività - finu à 15-18 kg per arbulu.

Un altru hibridu hè l'attinidiu di Kiev, assai fruttifali, chì si prisintà è cura, ùn difendenu micca da e reguli basi. Grandi zuccati è dolci dolci pòbbenu attraversu un pesu di 20 g, è un grandu rendimentu di l'hibri permettà a cugliera di 20 chilò da l'arbulu.