Cumu kiwi medite?

Kiwis si prisintò annantu à u nostru mercatu annantu duie deci anni, è iniziale causatu una certa confusion. Siccomu, inizialmenti, i frutti ùn eranu micca di a megliu qualità è inghjecuatu immature, a ghjente ùn hà micca fattu capì ciò chì era bonu di questu sour "patata peluda", com'èranu spessu invocati. Oghje kiwi hè vindutu in tutte e livellu, ha longu cessatu di esse exoticu, è tutti sanu di u so gustu inusualu è gustoso è, più importantemente, i so pruprietà ùtule.

Ma qualchi aspetta, però, cuntinueghja à esse un misteru à l'illuminatu. Per esempiu, certe corsi di chì u kiwi ùn hè nunda, ma u risultatu d'un travagliu riccu di criatori, un hibridu di gingalesu è fragole. Un mitu graziosu, ma cumunu, ma per discipulà, vi cunsiglile cumu è quandu u zuccherinu chjese.

Descrizzione

In fattu, a pianta, chì faci una fruttu diliziosa, hè chjamata assai intricata - actinidia Chinese o delicatessine. Un nomu cumuni - kiwi, hà una storia interessanti. U fattu hè chì l'apparizione di u fruttu s'assumiglia à u corpu di u listessu paese - u listessu ovitu è ​​cupartu cun fluff fuddo. Inoltre, a prima compagnia di cummerciale, chì produciu una verra di anonunea in a venda massiva, era ancu dinò dopu stu paese di voce. Cusì, stu nome, da e grande, ùn hà nunda di fà cù a botanica, fermamente "cultivatu" à i frutti.

Actinidia hè un liana chì ci hè à l'arburetu putente, chì vole esse sustegnu, postu chì a so altezza pò alcuni 20-25 m.I sò fogli di cambièssiu culore duranti a staghjone di l'estate: l'aceddi pò vassalli da u biancu, verde à rosa è ancu intensamente crimson. I frutti sò nantu à i raggruppati.

Induva chì u kiwi creci?

A patria di Actinidia hè u chinese, cum'è u nomu suggerisce, a Cina è l'altri paesi asiatichi. In u principiu di u XXu seculu, era purtatu in Nova Zelanda com'è una pianta ornamentali è, quand'ellu turnò, u clima di l'isula di stu paese era più favorevule per questu. Ci era quì chì i vignaghjoli per i primi tempi prisentanu una varietà d'attinia di granu, chì duna i frutti di u kiwi, à quale avemu avutu avà, avè 75 a 100 g.

Avà u fruttu hè spargugliatu ancu in Abkhazia, Indonesia, Italia è Chili. E piantazioni esperimenti ponu esse truvati in Georgia, in i costi di u Mar Negro è in u Territori di Krasnodar.

Cundizioni per crescenu kiwi in terra aperta

In a terra aperta, u fruttu kiwi pò esse cultivatu solu in a zona subtropica - li piace u calore, boni d'illuminazione è alta humidità. In altri cundizioni climatichi, u cultivo di sta pianta hè ancu permissibile, ma solu per puritori decoratori - cum'è avertitu, tolera l'invernu beni.

Prima di siverziunamentu, una attenzione especiale devi esse pagatu per a selezzione di u situ. Hè megliu se hè un spaziu luminatu, protettutu da u ventu cun un chagliu pocu carbonate, adupratu è bonu di carbonate cun acidità neutrali.

Cogni kiwi pò esse di e cavalli è rienvuliti vegetative, chì sò siparati durante a poda di u veranu di e piante. U razzi hè megliu fattu in e cundizioni di un greenhouse in alta humidità, è in un locu per impegisce à e staghje in razziali in prima primavera.

Cogni kiwi in casa

Plantamentu è cura di i kiwi sò possibles è in casa. L'unica manera pussibuli di cultivà u zuccherinu in casa hè di i zitelli . Hanu bisognu à esse separati da a pasta di una frutta matura, mischju cù a rintra wettezza è di posta à una temperatura di 0 ° C durante 14 giorni. Allora i cavergini cù a sabbia sò colpi in cuntenituri cù u bacinu drenatu è di nutriente è i cupèrli cù vetru. Seeds saranu spulatu regularmente è dopu à 3 simane, i primi rimichi saranu.

Dopu à quelli sprochè righjini à 8 cm, ponu esse pittati in cunti in u territoriu fertili è situate in una stanza cù una bona luminu naturali. Da a primavera à u vaghjimu, l'addevi minerale è l'aduprati orgugliosi sò fugliate duie volte à u mesu.

A pianta cultivata hè furmata da trimming, sguassà e rimuli debuli. In casa, per 3-4 anni dopu à siverza, l'actinidia cumencia à fioru cù fiori bianchi di 5 pétale.