Avellana Comuni - pianta è cura

Molti di a zitiddina ricordate quantu ha vistu trè nuts in a manu di Cinderella da u conte di fiancu di u stessu nome. Ma prupone un avellana da ùn avè ottinutu i nutizie nutili stessi, ma à piatti purificatori. U fattu hè chì u avvelenatu cumuni, o avellana, in cundizioni favorevuli cresce facilmente à deci metri è sopra, è per e corsi più dèvuli serve com un scudo excelente contra u ventu.

Plantamentu di avellana

Comu regula, hè cunsigliatu per attistà a pianta in u periudu di u vaghjimu. U caratteristicu umidità da u chiuchju di l'autunnu è sempre sunu abbastanza caldu hè u megliu cundizzioni per l'arbre à survival. Tè paura di i primi ghjàllichi ùn valenu la pena, postu ch'elli ùn sanu senza temerà dopu a radicule è a guariscia l'avvelenatu.

I pitture di lignu sò imbulighjate direttamente sottu ogni àrbulu, secondu u so sistema radicali. Hè necessariu aghjunghje una terra pocu fertili cù assai nutrienti.

U schema di piantà un avellana cumuni cumpone i seguenti fasi:

  1. Dopu à scavà u fossu è preparanu, avemu sette a piantina per quessa chì u cupertu di e raccordale ferma sempre nantu à a superficia (altri, a crescita serà significativamente rallentita).
  2. Dopu chì cavarè u fondu di a piantina, a terra deve esse currettamente, ma cunsigliata.
  3. Abundantly watered and mulched from above with peat, manure or humus.
  4. Se vulete stimulà u crescente di broti laterali, in a primavera puderà chjappà i piantini nantu à nantu à u seculu rimane, in seguita l'arburu sarà fughje è a corona serà voluminosa.

Formazione di averebbe in u quadru di cultivà è cura

Comu regula, ùn hè micca necessariu di participà à a forma di a corona o in poda. Questa ùn hè micca applicà à a prunenti sanitaria annuali. Elimine tutte e rami secchi, rimuli rotulati o cuscu superfluous, cuntribuiscenu à l'engrescitu di a corona, ferma mandatori.

Ci hè ancu chì avete da rinfrescà i trunchi supplementi medium, u solitu cumincianu à cultivà in u centru di a pianta. Particulate sò à dàchanu à i rami di u liceu è i cura cù bande di gomma.

Bè preparatu per u fattu chì dopu a tufalla nantu à u so locu permanente u pianta hà piglià assai spazii. Cusì, deve esse situatu almenu cinqui à sei metri da altri culturi. L'avvelenata cresce in bonu chjassi cù u lettu di l'acqua, umida è nutritiva.

In u duminiu di cultivà è cura di l'avè avianu, u momentu cù a fecundazione ùn hè micca l'ultimu. Per piace à l'arburu pò esse minerale o orgogliu superiore. Aghjunghjite in l'ammontii ugualmente règula in tuttu u staghjoni in u stessu intervallu. Ma mai appricanu là fertilizante di nitrogenu in u periodu di falò. U fattu hè chì u nitrogenu hè un stimulatoru di crescita di rimesse, davanti a l'azardu ch'elli ùn anu micca avutu u tempu d'esse più forti è fugliale. E ogni volta dopu l'appruvazioni di fertilizzanti lìquidi o ghjustu ghjustu, ùn abbiate micca per dissiccate a terra.

Trasplante di avellana cumuni

Quandu parechji anni passanu è a vostra sapling cresce in u mettenu bellu, pudete cumencià per multiplicà. In regula, a preferenza hè stata di dividing l'arbulu. Cù l'aiutu di una pala brusca, littiralmenti un coppiu di i ghjovani rimichi direttamente da u sistema radicali è scavanu cun un cottura di terra.

Prima di trasplantà e piantini di l'avifauna cumuni à un novu locu, ghjardinandate cunvintatu chì ricunniscenu incisioni chicchi nantu à u troncu circa 15 cm da u pianu. Stu metu stimulatesu u crescitu di e broche laterali, è simplificà a survivale di l'arburella in un novu postu. In quantu à e malatie di avellana cumuni, quì venerà à teme scabbardi cù pulveri è pallidi. A volte, u fruttu accumenza di manghjà a caterpillar di u so carru. Hè per quessa, hè impurtante di pulizziari i foglie cadute in u mumentu è verificà l'corteza per peste in primavera, induve invaghjanu.