Chjesa di i Ghjesuiti


Qualchidia di Malta in a maiò parte di i primi cundiziunali causanu associazione cù i Cavalieri di l'Ordine, a religione è u so patrimoniu. Perchè, cun un acquisto più vicinu cù l'isula Mediterranea, ùn pò micca miss l'església di Jesuita in a so capitale, Valletta .

Cumu fattu tuttu?

A custruione di a chjesa hè quasi u più anticu di u so tipu nantu à l'isula, è a iglesia stessu hè a più grande in a diocesi maltisa. Pocu dopu, custruiscenu una università. IGNATIUS di Loila era u fundatore di l'Ordine di i Jesuiti, ancu più tardi, dopu a so morte, fù numinatu trà i santi è l'università cuminciò à darà u so nome, a so menti era di parechje idee per u sviluppu di l'Ordine. Hè u so desideratu in 1553 per a custruisce un college di ei Jesu dutturatu vicinu à a ghjesgia di i Jesuiti in Valletta.

Ma quasi mezza centu l'ordine era a tistimunianza di u Vaticanu, finu à chì u papa Clementi VIII hà datu un permessu scrittu per questu. In u risultatu, a prima petra hè stata sola u 4 di settembre di 1595 Martin Manzoni ordine maestru di l'Uspitaleri, chì patronziu i pezziri di necessità. U cullegiu fù custruitu cum'è una chjesa, induve dopu à l'alfabeticu è a teologia di i curisti futuristi sò stati insegnati. Nzinu cu la chiesa hà occupatu un blocu di cità sana.

Complex religiosa è oghje

In a primu mità di u XVI secolo, una sfruttu imprevisi hà fattu nantu à a chjesa di a tarra, in cunseguenza, i duie edificati eranu gravamente danubati. L'ingenieru militari Francesco Buonamichi di Lucca, un membru di l'Ordine di l'Ospitalori, un famusu architettu di l'Europa di quellu tempu, hè stata fatta in a ricustruzzione è a risturazione. Questu hè u so primu travagliu in a Terra Santa.

A nova apparizione di a chjesa hè stata creata in u stilu baroccu, è l'internu in un stile romanu classicu latinu, altri - Doricu. A facciata di a chjesa hè una décorazione cù colonne spirale. Hè in questa forma chì a relicità storica hà survivuta à i nostri ghjorni, a vera image hè persa per sempre. Dentru di a chjesa hè una figura di l'artista Pretti "L'emancipazione di San Paolo".

L'ordine Jesuitenu guidò u college à u 1798, quandu, à causa di l'occupazione francesa, u gran maestru Manuel Pinto da Fronseque avia da abbandunà l'isula è si settleghjite temporaneamente in l'isula di Rodi.

Anu dopu l'attività didattica di l'università hè stata restaurada, è ellu stessu hè statu redenominatu l'Università Maltisa, chì ancora oghje oghje, ma micca in a chjesa, ma in a direzzione scientifica. A Chjesa hè a so parti integrale.

Cumu visita?

Pudete ottene u chjesa cù trasportu publicu - un bus numero 133, fate Nawfragju. U complexu storicu hè apertu à i turisti da 6 ore à 12:30 p.