El Leoncito


In Argentina , in a pruvincia di San Juan , in u territoriu di u Parcu Naziunale di El Leoncito hè u Complexe astronòmicu famusu (Complejo Astronómico El Leoncito - CASLEO).

Infurmazioni ghjugna

Da quì un ponu osservà i corpi celesti è i fenomeni còsichi. Questu hè unu di i migliori piani nantu à u nostru pianu è cun visibilità eccellenti, chì si trova à una altitudine di 2,552 m di livellu di u mari in una riserva ecunòggica.

U locu di l'osservatoriu fù sceltu cù assai successu. Prima, una distanza considerablee da e grande cità, è di i so luci è u polu. Secondu, ci sò micca solu e cundizioni naturali ideali: a bassu umidità, a nuvidità è a brisera quasi tutta l'annata.

Stu complexu hè stata fundata in u mesi di u maghju di u 1983 graziu un cuntrattuu tra l'Università Naziunale di San Juan, Còrdoba , La Plata è u Ministru d'Ineducazioni Industriale, Tecnulugia è Scienza. A apertura di l'istituzione hà realizatu in settembre di u 1986, è l'osservazioni permanenti eranu fatti da u 1 di marzu di 1987.

Description di u complexu astronòmicu

In l'osservatoriu, u telescopiu principale hè chjamatu Jorge Sahade. Hè cun luneta, hà un diametru di basa di 2.15 m è un pesu di quasi 40 tonni. A so funzione principali hè di reciclarà a luz emissita da u corpu cômico observatu, è ancu per fucalizza nantu à l'strumenti speciali per studià è studiatu. A causa di st'offerta, diversi studii sò rializati quì, è i scuperti scientifichi sò stati prudutti.

Avà, l'istituzione impiega circa 20 impieghati, chì tratanu principalamenti da:

I ricerca più famosa sò Virpi Sinikka Niemelä è Isadore Epstein. In l'istituzione ancu questu equiptu cum'è:

  1. Telescopiu "Helen Sawyer Hogg" cun diametru di 60 cm, chì appartene à a Università Canadiana. Hè stallatu in un locu spiciale, in u Monti Burek.
  2. Astrologo di l'Hemisferia Sud Centurion-18. Hè rializatu remotamente da Internet.
  3. U telescopiu solite sottumillimitru cù freccia di 405 è 212 GHz. Questu hè u teleskopiu di u radiale di u Cassegrain, chì hè un diametru 1,5 m.

Questi prudutti sò situati quasi 7 km da l'uperatoriu è vicinu ad elli sò parechji cumandamenti chì custituiscenu un complexu astronòmicu.

Visita à El Leoncito

Per i viaggiaturi chì vulemu vede i stili, i viaghjadissimi spiciali sò urganizzati quì. I visitori si facenu acquisto cù u travagliu di l'istituzione, u so equipamentu è, più importantemente, l'ughjettu spazziu: galaxie, pianeti, stelle, ragruppelli stelle è a Luna.

U complexu pò esse visitatu in u ghjornu da 10:00 a 12:00 è di 15:00 a 17:00. A tour dura 30-40 minuti, è l'osservazione in u telescopiu dipende di a vostra vuluntà è d'interessu. In certi ghjorni, quandu ci hè un avvenimentu cume cume, l'observatoriu pò esse visitatu da a notte (dopu à 5 ore), u prugrammu cumporta ancu cena.

Quandu si va à l'observatoriu, ricordate chì hè in una alta altitudina è quì hè assai friddu, cusì pigliate cose qualcosa cun voi. I invitati sò offrenu una sala di giardino, comedor e stanza di stanza, hà 26 camere cù u lavurariu, Internet è TV. A capacità di u cumplessu hè di 50 pirsuni.

Hè difisu à vene à i zitelli sottu 4 anni, persone più di 70, persone chì sò drentu è pigliate animali cù elli. Un observatori astronòicu hè visitatu da circa 6000 parsone annu.

Cumu ghjunghje?

Da a cità vicinu di Barreal à u Parque Nacional Le Leóncito, puderà manicurà per via RN 149 o cun una tour organizada. Arrivatu in a riserva, navigate u carte o signa.

Se u so sonniu cunnosce acquisto cù diversi oggetti esposti, vede e stelle o vede l'astri, dopu visita u complexu astronicu di El-Leoncito hè definitu necessariu.