I vacanze di Natale

I vacanze di Natale o l'arbureti di Natale ponu esse chjamatu u più amatu è felice. Hè assai stati avarate da l'adulti è di i zitelli. È tuttu perchè hè cun queste alimenti assuciatu parechji rituali belli è tradizioni.

Annu è Natale

Feste di inguernu cumminciare cù una reunione nantu à a notte di u 31 dicembre à u 1 di ghjennaghju di l' annu novu. U Christmas tree hè dressed up, un trattatu abundante hè stata preparata. Spessu, a festa pò esse forse fora di a casa, per esempiu, in un restaurant o cafe. Allora sguassà Christmas è Epifania, chì l'oghje stilla celebre l'annu novu (a veda d'annu sicondu u vechju calendariu) o una ghjennuna ghjurnata (in certi rigioni - Melanku). E se a Eve di u Novu Anu hè più un avvenimentu suciale, u Natale hè un vacanze praticu domesticu cù razzi ortodoxi sfarenti. Dunque, un pocu nantu à a storia di e vacanze di Natale. Questi vacanze sò dedicati à a nascita di Ghjesù Cristu, u so battèsimu in e mare di u fiumu di u Jordau è u cultu di i magi. Intantu u Natale è u Bautismu di a Chiesa cristiana (digià in 451), sò 12 ghjorni festivi è santi. Per quessa, stu piriu hè chjamatu Natale. Sicondu i chjoduli di a chjesa finu à Natale, u sirviziu era osservatu, era impussibile di cantà, divete, realizanu diversi ceremonii. Ma, in a ghjente, i sti dogma ùn anu mai riggiamenti osservatu. Parechje sò impauriti è sò impegni finu à quellu di l'apprifizi sacri, è in una reunione d'annu avemu copre un rich table. Ma, però, certi tradizzioni di e vacanze di Natale sò cunservati è sò osservati à questu ghjornu. Allora, à a sera di Natale ( 6 di ghjennaghju ), nantu à l'Ettore di Natale, una tavola hè stata di un pranzu di famiglia. Un tagliu biancu si mette nantu à a tavula, sottu chì u fenu hè stituitu (a memoria chì Ghjesù hè natu in una manghjatoghja). In u tagliu Ci sò 12 piacenu prende (sicondu u numiru di i primi apòstuli), di quellu chì ci deve esse un kutya (osobo - induve u nomu di a vigenza di Natale). I platti di carne anu permessu di manghja à Natale stessu ( u 7 di ghjennaghju ) dopu a liturgia di a matina. U duminiu accumincia doppu l'ascensionu di a prima estrema (a memoria di a stella di Betlemme, chì era accaduta Fellini di u nascita di Cristu). Eppuru, è di sicuru, prima di l'alba, a prima estrema (prima di l'iniziu di a cena di famiglia) và à caroling.

In Melanku (a riunione di u vechju annu novu), una festa ricca (generosa) hè ancu dispostu, è in a notte di u 13 di jinnaru à u 14 di ghjornu, vanu à dà rigali - perchè a sera chjamata Generosa. À l' Epifania ( u 19 di ghjennaghju ) ghjè accaduta à u burchju (Ghjurdanu), cut in a forma di una croce, o à esse riservatu per l'acqua consacratu in u tèmpiu.

Hè chjaru chì in i cundizioni muderni ùn ci hè micca un rigurosu cumplimentu di tutti i dogma. Ma, si tenete una quistione, cumu passà i vacanze di Natale, ricurdate e tradizione di u populu.