Irga Ordinariu

In a primavera, in u giardinu, un mirtu accolta abbunnante à l'Irga hè un corpu ordinali, striscatatu cù spazzole di fiori bianchi rossi. À l'estiu, l'arbulu di irgi hè colpu cù raccogli di frutti multicore di verde à quasi neri. In u vaghjimu attrae l'attenzione cù i so foglie rouges. Rifreti à l'Irga à a famiglia di Rosaceae. Crece in a forma di un arbre o un arbulu. Bovini belle sò zucchetti biole. Irga hè una pianta di bona fabulosa.

Culturali Irga

L'Irga, cumuni o fuldi rossu - pianta resistente à ghiaccio è resistente, faciule cù facilmente ghiacciate à 50 gradi, è i fiori fiascianu à -7 gradi è ancu daraghju un ovariu. Ирга cresce rapidamente è hè stupendu unpretentiu. I so fiori sò self-polinizati, cusì pruduci boni raccoglioli annu, invechje di i vagari di u clima. Irga hà vicinu quasi senza e malati è senza pèrdite lesziunale parechji volti à 70 anni. Spiegà sta vitalità pò esse chì e radici di l'Irgi sò assai grande, criscenu à dui metri in prufundità. A pianta hè chjucu, perque avemu a ricurdari chì quandu si prisintò l'irgi à l'ombra, ùn devi micca fruttu. Irga si cresce nantu à ogni terra, ma hè stata grata per voi per allargà è fertilizante da l'humus.

Riprogenza di Irgi

U bagagliu cumuni di Irga hè multiplicatu da prupietà, ma più spessu da e cummerciu, chì sò selezziunate da bachi di uva è arrimbatu in un locu friddu. A l'agostu, i pomi sò eranu in casi o direttamente in u giardinu. Se vulete sembra in a primavera, ci vole prima di stà in a sera umida à una temperatura vicine à u cero, per circa 100 ghjorni. Quandu sprota, sò dived. In u vaghjimu di u sicondu mesi si pò prupositu à a pianta in terra aperta.

Ogni annu, un grande quantità di frutti sputichi criscinu, chì hè utilizzatu per a ripruduzzione. A zucchina giovane hè stata pianta in primavera o autunnale in un grandi burglu, circa 6 cm più profonda chì hà crescita prima. Aggiunna fertilizzanti organici è cinni o fertilizzanti minerali. Hè desirabili chjappà a piaghja per un terzu, questu aiutà à aiutà. 3-4 anni dopu à sperendu, i culturi di u ventu accuminzanu a darà fruttu.

Periódichi, bisognu di taglià u vechji rami, chì ùn permettenu micca un arbulu assai grande per furmà. Ci hè rejuvenate a pianta è prumove un bon crescenu di ghjucari rimoti. Un fruttu assai abbastanza rimanni d'ultimu annu. Per via di l'amore di l'irgi à "haircut" hè spessu usatu com'è una bogcia è a prutezzione di u ventu.

In u periodu di fruttu nantu à i caseddi, parechji ghjurnoghliate prugetti rachette speziale cù un'ochjustrettu è sings chjappu nantu à elli, scuraggià dinò l'uce di baga.

In l'estiu dopu à fructu, hè bonu per alimentà l'Irg cun una soluzione di liquidu di cogliu d'acqua o u bacon. È in una sequenza, duranti u piriu di pruduzzioni frutti, hè necessariu di reginu l'irrigazione. I bacchi di u foglie cumune ùn sò micca scontri à l'alte, ma pocu à pocu pressu, in un pezzu, pò esse baccelli fini è verdi assai. Per quessa, a racolta hè recullata in 2-3 sessi.

I frutti di l'Irgru cumuni sò diliziosi, dolci, ricchi di vitamini, acidità organica. Allora, a vitamina C in biscotti hè più ca in manzili, pira, pesci è mancu d'apricots. Da e bachi cunfittendu u jam, gelatina, marmellata, compagni, pudete puru fugliate o sece. Preparate da u vinu ancu u vinu, averemu esse bellu pene-viole. E duvutu à u fattu chì ci sò assai zucaroli in baga, quandu a cunfittura di cucina, per esempiu, per un kilogramu di furmagliu, avete da solu 300 grammi di zuccheru.

Malati di Irgi

Ancu s'è l'irga ùn hè micca assai suscettibile à malatia, pò esse superatu da e parolle cum'è:

In più di l'altri vantaghji, l'irma hè ancu una medicina excelna: u ghjocu hè usatu cum'è multivitamin, lavine a gola per i friddi, trattà i feriti purulent. I frutti sò usati per trattà malati cardiovascular è gastrointestinali. Addiventanu un arbulu di irgi in u to giardinu, vi benefattenu per a salute è per l'umore.