Monasteri di Cipru

Chipru hè una isula pocu picca, ma anchi si pò, avà circa 30 monasteru è 500 tempii. Unipochi anu sempre u travagliu, è u restu sò munumenti di a cultura è l'espiritualiità di l'isula.

In Cipru, ci sò monasteri masculini è femini Ortodoxi, cum'è nantu à u so territoriu, u Cristianesimu apparevanu prima di e altre religione. Molti turisti sò ghjente per visitarà e fonti di l'Ortodosia.

Famiglia monasteri è tempii di Cipru

  1. U monasteru di Trooditissa si trova supra tutti l'altri. Fu fundata in u XIIesimu seculu. I santuali principali sò l'icona di u travagliu di u Lamentu Evangelista cun un alloghju spettaculu cù l'angeli di colore è "Cintura di a Vèrgine", chì aiutanu, cumu parechji credi, per esse grossa.
  2. U monasteru di Stavrovouni hè u più anticu di l'isula. Fù fundatu per l'Imperria Elena in 327 annu. Hè ancu questu un pezzu di a croce chì Ghjesù hè statu crucifissu. Questa relique sò sempre guardatu quì. Quandu visitate, avete dettu avete chì l'omi pò enterà solu è ùn pò micca piglià ritmi di u so l'ambienti.
  3. U monasteru di Giovanni Lampadystis hè in listu cum'è un patrimoniu da a famiglia di a UNESCO. A relazione di a so chjesa principali hè l'icone è i freschi di u 13u seculu, è dinò a reliie di u so fundatore.
  4. U monasteru di San Neophyte la Recluse hè sculpitu in una roccia micca questu da Pafos . Contene freschi assai belli di u XIIesimu seculu è e reliie di u Neophyte stessu. À questu puderebbe visitate e cave induve hè stata a santu, è un museu in quale sò manteni ieddi antichi è manuscritti. Hè nutate chì u monasteru hè famoso per u so meli di a muntagna di a guare.
  5. U monasteru di Kykkos hè a più ricca in Cipru. Era fundatu da l'ermita Isaiatu dopu avè ricivutu l'icunettu miraculu di a Mamma di Diu, chì era scrittu da Maria. U monastru impresi i peregrins cun a so decoru luxe è mostra di relii di u so museu.
  6. Monasteru di Maheras - fundatu in u 1148 in i Torri, dopu à truvà l'icona di a Santa Vergina cun un cuteddu. Hè veru, à u mumentu chì i vechji di u solu u XIX sèculu hà sempre per survie.
  7. A chiesa di San Lazzaro hè un templeu custruitu annantu à u situ di a fossa di Làzaru, chì, risuscitatu, andò in questa cità.