Nyum-Li-Punit

In Belize, ci hè un grande monumentu archeologicu partenu da a civilizazione Maya unica - Nim-Li-Punit. Hè in u distrettu di Toledo, 40 km à nordu di a cità di Punta Gorda. U nome da a lingua Maya hè traduciutu cum'è "big hat". Questu hè dovutu una di l'imaghjini di u toccu nantu à una di e stelae. Questa vede storica unicu hè cercatu da i turisti da parechji paesi.

Nim-Li-Punit - description

A cità splutazioni in u piriu da u 5 à u 8 sèculu, sta volta hè chjamatu classicu. A populazione di Nim-Li-Puni era 5-7 mila persone. A data, solu uni pochi abitanti hanu restatu da a cità, chì sò agrupati annantu à trè quadrati. L'altu di a piramide più altu hè di 12,2 m. In queste locu, i scientisti truvaru stelae cù l'imaghjini di i prutettori, un pocu di elle ùn anu finutu ancu.

A cità hè stata scuperta in u marchese di u 1976, da quale hà esaminatu attivamente a scavi. A ricerca archeologica cuntinua finu à questu ghjornu, per via di a so cummandu, era pussibule di truvà l'funerali riali. Siccomu a scuperta di u scientistu vinia solu di stèra cù ieruglifi, cum'è cù i so fragmenta. In ogni modu, era pussibule di pruvà chì Nim-Li-Punit era a capitale di u regnu di Wakam. U so apughjatu ghjunghjenu in u periodu classicu tardicu, da 721 à u 830.

I scuperti chì anu fattu di i archeologi oghji puderanu possibili à imagine più chjaramente a storia di u regnu. Di i strutturi survivanti, "Nùmmiru 7" si distingue, chì, sicondu i scientisti, era u palazzu reale. Hè stata in questa scopri una tombu di u 400 aC. Hè interessante chì ci sò parechji vignaghjoli ceramichi, micca in relazione cù a cultura Maya, ma origine di a grande cità vicinu di Teotihuacan, situatu in u Centru Mèssicu.

Si sviluppau l 'escisione, l'archeologi trovanu a seconda tomba di un pezzu dopu. Ci era ghjunghje ghjateite chì anu utilizatu da i Maya in i rituali di sangue. Arcuni anu detti inscriczionisti, grazii à quali i scientisti puderanu apprezzà più nantu à a vita di i rè di a civilizazione sfruttata.

A infurmazione infurmata per i turisti

Per vede in primu i ruins di l'antica cità di Nim-Li-Punita, unu deve subirà à u cima di una cullina d'urighjini naturali. Camina à u cima di u muntagnolu per esse à una strada di terra dritta, circundata da l'alturi d'altri chondovymi.

Hè interessante per vede è fotografie a Piazza di Stela, nantu à quali si trovanu 26 siti archeologichi. Quessi sò megliu di elli sò stati vicinu à u centru di u visitore. Un calendariu astronumicu era fattu nantu à a Stella Square. Sì avè ottinutu u cullettivu uccidintali di u quadru, e trè piani chjappini davanti à u citadinu orientale indicà à l'alba u ghjornu di l'equinocci è u solstiziu. Unu di i stelae righjunhe à 11 m altitudine, è l'altru reprise un regnu induru durante u rituali.

Ma u grande interessu cumu trà i turistici quandu visitanu a parti sud di a cità antica. Eccu i tombi reali, in quelli archeologue anu scupertu restu umanu, ornamenti, i vasci arcane è offerte.

I prughjetti di i prufessori prufessi in dettualisazione annantu à a cità antica, a so storia è cumu l'abitanti fughjini in circa 800 av. À u centru, i visitori puderanu cumportà è in caru - parcheghju quì hè dispunibule. Stufa è artifacti scupreru durante l'esercii sò esse exhibiti in dui centri di grande. Quì, i turisti anu da sapè in i costuli, i costi di i Maya.

In più di u so valore archeologicu, Nim-Li-Punit attrae turistere cù a bellezza di i posti. In un ghjornu chjucu, a cullina offre una stunning view of the Caribbean sea. L'arbureti bè cù rami spreadling facenu u locu ideale per un picnic. I turisti sò ancu offriti à caminari nantu à trè ferite differenti: orientali, meridionale è occidentali. Ogni passe passate per strutturi interessanti, belli paisaghji.

Cumu ghjunghje?

Nym-Li-Punit si trova 5 km à u nordu di a ruta Sur, chì ghjera regula ghjocu per autobuses da e cità più vicini. L'Orientazione per i vitturiti sò i paesi di u Rustore indianu è u Golden, l'antica cità hè situata vicinu à elli.