Fiume Sarstun


U fiumu Sarstun hè unu di i fiumi più largu è abundanti in l'America Centrale. Flussi in u sudu di Belice , in u distrettu di Toledo, è u guvernu orientale. Sarstun s'opera in Sierra de Santa Cruz (Guatemala) è per a maiò parte di u so attuale (111 km) hè a natura di frontiere entre Guatemala è Belice. Havi parechji tributarii, a scogliera massima hè 2303 km². Una nummira di riservi naziunali sò stati creati longu i dui banca di u fiume. In u bacinu di u fiumu Sarstun, parechji esposi olii anu statu trovanu di Guatemala, è u sviluppu sviluppau.

Natura di u fiumu Sarstun

A so surgente hè in a muntagna di a Sierra di Guatemala, è quandu a nebbia annu sdrughje, u nivulu di l'acqua in u fiumu. Da maghju à ghjugnu, i so acqui urdinatu di e muntagne, à a baia di Honduras - una di e più crescenti di u Mari Caribe. In u culleghju supraneghja u fiume hè chjamatu Riu Chahal, è nantu à l'intermediu è bassu, quandu cunfini à Belice, cambia u so nomu à Sarstun è si flussi tra i dui paesi à a bocca. A zona di u fiumu di Belice hè u Parcu Naziunale di Temash-Sarstun è hè sottu a prutezzione statale. In a vicinanza di u fiume, in u parcu creci a sola palmula in Belice. Quandu a sfruttamentu massivu nantu à a costa di Sarstun per a custruzzione di propiu hà causatu l'erosione di a terra è causeranu enormi danni à l'acqui. Dopu questu, l'istatu hà pigliatu cura di preservà u equilibriu ekologicu in e zoni custieri. Questa hè una misura impurtante, perchè l'ingressu è u benessimu di i residenti lucali resu di a pesca.

Cumu ghjunghje?

U fiumu Sarstun scorri in a parti sud di u Parcu Naziunale Temash-Sarstun, 180 km da a capitale di Belice - Belmopan . A cità più grandi à u fiumu hè Punta Gorda, a capitale di u duminiu Toledo, situatu à 20 km da a so bocca. Pudete ottene à Punta Gorda in caru o in avianu - un volu internu da Belmopan.