Origine di i cani

I cani sò, forsi, u più misteriosu da u puntu di vista scienticu di l'animali. U fattu hè chì per parechji seculi i so urighjini hè un tema per disputi xjentti. Ùn m'interessa micca chì u ghjacaru hè un chordate vertebratu mamiferu di a subclassia placentale. Pudica à l'ordine di predatori, a famiglia di cani, a famiglia di cani è a vista di i cani domestici.

Chì ci sò e teori di l'urìggini di i cani?

A data, a storia di l'urìgine di i cani hè assuciata à l'oops, chacali, i cani di dingo australiani è i coyotti. Cusì, i scientifichi spiecanu l'urìggini di u cane di casa per duie teori. Sicondu i primi, sò i discendenti di u lupu (chì era dinò l'opinione di Charles Darwin), è l'aderenti di a secunna verbii vedenu i cani com'è u risultatu d'attravirsà i chacchi, i lupi è e raccudi. Ricertamenti, a terza a tiuria, chì Karl Linnaeus presenta, hà ancu acquistatu u dirittu à a vita. L'ultimi studi genetichi indirettu chì i chjavi è u lupu in l'antichità anu un antenatu cumuni, chì sparì.

Hè per certu saputo chì in a Edizione di Bronzu a classificazione di i cani domestici include cinque tipi:

In vista di l'urìggini di i razzi di i cani, i circh merchandise sò ghjunti à a cunvinzione chì anu parechje da a dumesticazioni è a creazione sussegwenti di questi animali. Oghje, e razzi uggeggiose di i cani sò spartuti in trè grande gruppi: caccia, serviziu, interni è decorattivi. Varieghja hè evidenza di selezziunità è rigida, chì hè in un cungliu perfettu cù a manera chì i nostri antenati ancestatori putevanu per a pussibilità di l'esistenza.

Qualchì era quellu chì era, u cane, u prucessu d'esistenza chì hè data di 25-30 milioni d'anni, hè statu restu un amicu fiducia è assistente di e persone.