Perchè ùn puderaghju esce salottu per quì a porta?

Ci hè una parolla chì rissimu salottu per a porta, chì si stalla o allora altru hè un poviru omenu. I so roote anu tornu à l'antichità è, chì cosa hè notevuli, ùn sò micca solu i pòpuli slavi, ma ancu i Rumani, certi populi musulmani. Hè spessu difficiule per parechje persone per spiegà per quessa chì a verità ùn pò esse risparmiatu da u minimu , ancu chì l'esplicazione si trova nantu à a superficia, hè abbastanza per più in l'a storia.

Qualcosa cumuna

A lòggica uriginale hè simplice: se i muri è u soffiu in a casa sò stati prutezotti interni, dopu à e porte per questu puderebbe alcuni, no solu lume, aria è invitazione. In questu casu, u lavurte funziona com'è una tipu di cuntinuazione di u muru, sguassà u percorsu à e energie fugliale.

Inoltre, u limite elementale appriga l'internu di l'abitazione di a strada, cusì a manu stendu da l'esternu pò esse cunsideratu cum'è insulte, perchè ùn ci hè un disprezzione di una persona per travaglià dura è intrutu ancu di un minutu. Hè per quessa chì a ghjente ùn salute micca in u minimu è, se ne necessariu, andate solu fora, per esempiu, per ricevi un pezzu da u missaghju.

Spiriti d'ancestori è brownies

In u tempu di u paganimu, era una tradizione di scavà in i cinti di l'antenatu, l'anticu è u prima maestru di a casa, sottu u limitu. Cusì, a casa paria avè acquistatu un patronu è u difendante in una sola persona, chì guardò a pace di a casa da e forze maligni è micca amici.

Se una persona ùn hà micca travagliatu trait, ma à u listessu tempu hè salutatu o un qualchissia hà pigliatu u ligame, a prutezzione di u primu pruprietariu di a casa cariu, è a lucali si facia vulnerevule à i forze scuru. Assicùtelu o stannu nantu à a casa hè stata cunsiderata un insulte à u guardià di Rod, chì, per via di questu, puderia diventà in còllera è cura di guardà a casa è i so abitanti. Hè per quessa chì ùn puderebbe mancu stuccherà e mani da a porta.

Sicondu una altra versione, chì era sacramentu venerata in tempi antichi, l'umbreddu hè stata cunvalada a moruta di un omu di caputtu, chì hè una criatura capriciosa è pò fatta cù i so maestri o impone d'aiutà à prublemi à a so casa. Perchè, se ùn vogliu micca fà per dà i patroni, ùn puderete micca in modu senza dì davanti à e portughjà o stà in a porta.

Altre culturi

In i Rumani antichi l'umbrini hè dedicatu à a dea di a castita - Vesta. Arcuni alcuni musulmani, versu u cuntrariu, crèdenu chì suttastanti abbitatu da i genies maligni è a rivolta ind'u indutrique.

In a tribù mongolese è eslava, era generale cunziddiratu un insultu à a casa, è per quessa era un signu chì ùn pudete micca saludarete in u minimu.