Plantendu peonii in u vaghjimu

A fine di l'aostu - u mezzu di sittembri hè cunsideratu u tempu ottimali per piglià a cura chì l'annu dopu l'omi peoni fiurisci beni. Ghjè in questu piriudu chì sò pronti per u so speranza, scorri, dividendu è transplantanu l'arburi, postu chì in i so radichi ci sò stati chjosi di rinnuvamentu. Ma à fà questu, avete bisognu di sapè fà piantà propiciarine à i peonii in u castagnu, perchè elle raghjani.

E cunsidereghja a crescita principali di stu prucessu, chì cunsiste à: division, plantamentu è cura per i peonii.

Division di Pione in u vaghjimu

Prima di principià a piantazione di i peonii in u cullucinu, sò state dividuti. Ci hè fatta cù questu:

  1. Cut the stems of peonies.
  2. Puderete un arbulu cù una pala di ogni uparu, pruvatu micca daverne e radichi, è di svestitu nantu à a terra.
  3. Root the roots with water è lasciate à siccà un ghjornu in l'ombra. Se l'arvulu di l'arbulu hè assai grande, è per divide in parte, impunite in u centru di l'accontu.
  4. U colpu di ravita deve esse limpiatu di putenza, i radichi sbulicati, pudèti o danatu, è u restu - hà scurciatu à 15-20 cm, mantendu 3-5 riezzioni.
  5. Dopu, per parechje ghjorni, poni in una sughjura scura di permanganatu di potasio è sprinkle e frutti securificate cù u carbonu frittu.
  6. I pezzi riuniti sò stati secchiati in un ghjornu, per fassi per esse un corpu di suoru, chì vi protettau da i germe.
  7. Per a profilaxie di malatie fungi, i scorci di pioni sò trattati cù una solu suluzione di "Heteroauxin" (dilute 2 compressi per 10 litri di acqua).
  8. Sì i pianti ùn sò micca posti in bocca, dopu bisognu à esse enterrittu in l'ombra.

Plantendu peonii in u vaghjimu

Un prerequisite per pattighjà i pioni hè di sceglite u sediu sianu. Sò deve esse:

A preparazione di un fossu di pattore per pattighjà i pioni in u vaghjimu si deve esse fatta circa un mesi, perchè da quandu u matru hà sbarcatu, a terra era digià stata stabilita è cundutta. Per permettà a furmazione di un sistema radicali putente à u ramu, a prufundità di a fossa hà da essa almenu 60-70 cm, è a dimensione di 60x60 cm. Per assicurà u muvimentu di l'aire è per prevene l'occurrence di malati fungichi, l'arbureti di peonia sò stati à una distanza di 90 cm.

A terra prima di cultivà sarà fecundata: una misura di fertilizzanti organici (ripigliatu benamatu o compost), sguassati da a cima di a terra, fertilizzanti chimichi ( superfosfatu è sulfate di potassiu) è fraschi. In terra di terracotta, bisognu di aghjunghje un bucchju di rinu di u fiumu, è in aria - un buccu di arcilla.

Cumu plantà i peonii in u vaghjimu:

  1. In u pit, hà avutu i risiziu di u pioni in modu chì u riencu supralu hè 3-5 cm sottu à u nivellu di u pianu (per prutezzione di a fretura).
  2. Cumplrennu a divizia di u pinguimu o arbulu, senza rammingu, cun u territoriu (fèrmulu), per ùn fà micca dannu a ribelluli o l'arrabbiari.
  3. L'arbulu hè regatu bè è sopra l'humus da sopra.
  4. A l'acqua dopu à a pianta hè assai impurtante per una bona ricerca, è in u tempu secondu hè necessariu di continuu a regiata finu à a fini di u tardori.

U megliu di pianta hè u piriu da u 20 di austu à u 20 settembre, vale à dì. perchè finu à a ghjetes quede 40-45 ghjorni. Siccomu hè assai impurtante chì i pioni avè u tempu di crecerà e ghjustu d'aspirazione necessariu per u sviluppu tutale di a pianta a prublema primavera.

Care di peonii in u vaghjimu

Per una bona fioritura u annu dopu, hè impurtante cumu seguite i peonii in questa. Per un bonu sviluppu di fiori, irrigazione, alimentazione, sughjettu è esaminà e mette preventivi sò assai necessari.

  1. Riuzzioni : à a fine di l'estate - in u principiu di u vaghjimu 2-3 rializeghja abundante hè realizatu, perchè sviluppa e ghjuvanotti sughjetti subordinati. L'acqua hè stata a sera in u clima cálido.
  2. Top dressing : spende in settembre, dà un un parcorsu 3 litri di a suluzione solu: per 10 litri di acqua diluvia 1 cidra. cullera di superfosfatatu è sulfatu di potasio.
  3. Prevention : trattate cù una suluzione di sulphate di cobre (100 g per 10 litri di acqua) à a fini di u ottore.
  4. Prununzia : in u vaghjimu, à a fini d'ottobre, prima di l'iniziu di i ghjàlli, i zucculi di i peonii deve esse tagliati, è abbandunonu u biancu à 2-3 cm in altu, è tagliate i zucculi chì si cortàvanu.
  5. Inverndu . Per cumprà l'arbureti per a hibernazione, pudete compost o serru in una strata di 15 cm.

Se tu pigliate bè cura di a peonia in u castagnu, in a primavera hà da riceve manvolu abbundante da u fiore grante.