Cumu fà compostu?

Tutti i giardiniere o i zitelli-amatori di l'amatori di fà u so travagliu fervidu. Unu di i fatturi più impurtanti per questa hè a qualità di a tarra. E ancu se a tarra di u pianu in u vostru situ ùn hè micca u più fertile, pò sempre esse corregite per composting.

U compostu hè un fertilizante naturali assicuratu cum'è u risultatu di a descomposta di i cumposti organichi (foglie falluti, frutti fugliale, erbe). Tuttu chistu è coltu speciale è postu in una casette di compostu, induve u fertilizante hà gradualmenti capimatu, decadizzioni. In questu hè aiutatu da ogni modu di microorganisimu di u locu - da a più batteria à i scarabeci è di i lumières. U compost ripensu da una stagione à parechji anni, secondu cumu e cundizzioni di i cuntenuti. Per esempiu, riunizà assai più veloce, sè stessu aghjunghjenu biologichi particulare chì contientanu microorganismi concentrati per attivà i prucessi.

U furmazioni cunsularà a pocu: in a parti più nica di i prucessi di descomposizzione sò più intensivi, è ghjeneralmente à a fine di a staghjunazione ci hè digià un fertilizante prontu. Un compostu ghjornu d'utilità hà l'apparenza di un materiale à grossu uniforme è oliu belli cù gustosità in terra.

Quante hè appaghjà per preparà compostu?

Cumu fà u compostu hè una scienza sana, quì ci sò e reguli è e leghje.

U primu regulu di a preparazione compostu compostu hè di assicurà una cantità di umidità è caldu. Sì «compilate» u compost gradualmentamente, cum'è accumu l'accumuttu arricchianu, cum'è quelle di i pruprietari di u dumiciliu di u dumiciliu, fate sempre a casella cù film di polietileniu negru. Hè primu, attruverà i raghji di u sole, calune u compostu da l'esterno, è, sicondu, per mantene u regnu d'umidità necessaria. Sìtene u compost immediatamente, pudete copre cù a terra, caghba seca, i foglie caduti. Installa un canna di compost à a prufundità di u situ, preferibbilmente in l'ombra di un arbre.

In quantu à a casella di compostu, deve esse in forma di un cubu cun un vicinu à 1,5 m. Questa hè necessariu per mantene a so "microclima" in a massa compostu - umidità constante è temperatura, per chì u compost ùn ùn s'assiccarà, ma à u stessu tempu tempu è ùn sappianu micca.

Ùn ci vole micca impastatu i pianti infatti, malati in una pila di cumpostu. Se vulete acquistà un fertilizadore assai bonu, hè megliu di mette una camomilla piccola, nettle, dandelion o milfoil. Queste i vegetali cuntribuiscenu à una furmazioni più veloce di humus.