Quandu si trasplantanu liri in u castagnu?

Fiurimi liliori fermani - pianti perenne chì adornanu assai giaddi, fiori è giardini di fronti. In casu, si sti pezzi sò micca trasplantati per un bellu pezzu, i so fiori saranu chjuchi, è u caleffu stessu si vede abbandunatu. Chì ùn hà micca fattu, liri ci anu traspurtamentu à pocu pressu ogni 3-4 anni. Cusì ci hè necessariu di attu, per esempiu, cù u "Liriu Reale". Arcuni varietà è spezie, per esempiu, l'essenziali è i tubi di i lysii, necessanu un trasplante annuali, l'altri, cum'è "Martagon" è i lochi hibridichi americani, pò esse trasfirmati à un altru locu una volta in deci anni.

A quistione di a freccia di u traspurimentu di i fiori ci truvavamu, ma assai ghjardinari si dumandenu se esse permettati di trasplantà u focu di u licore in u castagnu, è quandu si deve esse fattu.

Quandu puderaghju traspurtari i lysii à un altru locu?

U tempu più favorevuli per traspurtari lirii hè sopratuttu u vaghjimu. Duranti stu piriu, i lampi di sta pianta sò digià in u periodu di reste di u restu, anu accumulatu nutrienti boni, è trasfirivià u trasplante. E duveru esse ricordati chì u traspurtamentu di i bianchi, chì ciuraru prima, pò inizu cum'è prima fini di l'aostu, è i liri di u periodu di fiori meditare sò generalmente trasplantati in settembre, un mesi dopu a fine. In questa situazione, i lampadini avè da tempu di stabiliscerà è criscenu più forte finu à l'invernu. Ma l'ibridi "Tubular" è "Oriental" di i bianchi firanu in u più freti, è per quessa, hè improbabile sustituì in u vaghjimu. Allora, se u ghjàlisu di u quatru di l'autunnitoghju ghjunghje prima, sti variità di u liceu devendenu trasplantà in a primavera.

Sè un traspurcu di u liccuzzu à a minus temperature, dopu à i lampadini pò esse supercruscarati è u crescita di e so radiche stà. Perchè, se avete fattu tardu per u trasplante per e diverse ragiò, scupreranu e bulbi di lirieri, impruducianu in un pezzu periò o un ghjurnale è guariscenze à a primavera à l'estante inferiente in a fria. Pudete pacà in un saccu di plastica, dopu avè fattu crau in questu, trasfurmà benzini in turf secca o muscuma di sphagnum è guarda in tempore di temperatura di 0 à + 5 ° С.

In i zoni rinchjeri, pudete trasplantà liri è più tardi, mentri chì deve esse ricordati chì, se immediatament dopu u trasplante oghje u friddu, i pieni di i bianchi sò refugiati per l'invierno . Per questu freti seculi stalivi. Inoltre, l'annu dopu, i sidimenti ci ponu spuntari più tardi à l'usu.

I pruducizieri sperimentati recomandanu u traspurtamentu di u liriu quandu a temperatura di l'alte di l'annu media ùn hè micca più di u 10 ° С.

Plantendu i lysii in u giardinu

Liri prefessu i lignati assicurati, ma ancu puderanu fioru in a penumbra. U tarritoriu sottu à elli deve esse fèrtilu è bè dighjà. Per u traspurtamentu, u nidu di i bianchi hè scupiatu da u pianu, divisu in bulbe, in poda da e so radiche, chì abbandunate circa 10 cm. Ùn ùn mancianu i zuccarati, ma si deve stati posti immediatamenti in un novu postu, assicurendu chì e so radiche micca dumandate. A prufundità di a pianta hè trè alcune bundle gigante. Intra i fiori, a distanza duverà circa 15 cm. In i fori prima di piantà liri, ponu aghjunghje una grande sabbia, chì ùn devi micca permessu à i lampadini à siccà. In un tempu quandu lirianti anu bisognu di rivolti, ma staggeanu a terra vicinu à i zicchini, sti pianti ùn ci piace micca.

Per un embezzanu successu, pudete sapè chì i liliadi eranu pittati solu in a primavera, ma in u vaghjimu solu quelli lampadelle chì ùn sò micca stati almacenati è scatti da a terra sò trasplantati. Forsi si sò crisciutu nantu à u vostru situ, o cumprateu da i floristeri lucali.

Ci hè una parolla chì i lirios, trasplantati in a primavera, sviluppanu megliu cà quelli chì passanu l'invernu in u locu friddu. Ma hè sempre quellu di decide di quandu si rimpiazzà i lysani in u giardinu, basatu nantu à i funzioni climatichi di a vostra zona.