Sensual cognition - chì hè in filusufìa?

Da u nascita una persona hè furzata à intaressu cù a realità circunfanti è l'altri populi. Intèndite di capì ciò chì hà vistu è sse intesa. Hè prumove l'oppurtunità di campà in armunia cù a natura è sè stessu. A gnoseologia di a scienza define a percepzione in quantu un fenomenu è distingui u so dui forma principali: cognition racional è sensu.

Chì ghjè cunnulenza sensuale?

A Cognition Sensual hè un set di mètudi per cumpressione di u mondu chì ci sò. Tradizionalmente, hè opposta à pensà, chì hè secundariu. U tipu di maestru di a rialità cun l'aiutu di i sensi ùn si ponu arta nantu à l'analisi basatu di pensamentu di e prupitati di qualchi ogetti. U sistema anatomicu è fisiulogicu permette formar e cose specìfichi è acquistà cunniscenza primaria nantu à u partitu internatu di l'uggetti. Cinque sentimenti principale sò rispunsevule per questu:

Psiculugia di a cognition sensoriale

Da u puntu di vista di a psicologia, a cugnizzioni hè un prucessu chì si faci in parechje staddi. À u primu stadiu, u mondu esternu è tuttu l'uggetti sò littiralmenti "impronti" in a psyche umana. In u sicondu vene a compritura, questu, a furmazione di cuncetti è ghjudicamenti. L'ultima etapa di "exit" da a psique, quandu a idea vene, u sapientu hè furmatu, chì permette di interpretà i sentimenti iniziali.

A cunnulenza sensuale hè in inherente solu in l'omu. In animali, hè osservatu à una diminuità minima, cù a so aiuta anu acquistatu l'esperienza necessaria. U pensamentu è a cunniscenza sensuale di e persone di sferenze di e animali in chì sò biosocial. Pò esse dichjaratu chì e capacità cugnitivi evuluzziu è diventanu umanu. Senza senza razziunalità, hè impussibile intruduce l'essenza di e cose è capisce a causa di i fenomeni. Eccu i lati di un prucessu unicu.

Sensual cognition in a filusufìa

Gnoseologia di a science speciale (da a gnosa greca - cunniscenza, logoti - insignante), cunzidennu la cugnizzioni comu fenomenu, si riferisce à a divisiona di a filusufìa. Ci hè una tendenza separata: sensualisimu (di latinu sensu - percepzioni), unu di i postulati chì: in a mente ùn pò micca esse nunda chì ùn avìanu micca sviluppatu in sentimenti. A quistione più impurtante chì pensa à i pinseri hè: fà a ghjustificazione di a rivista? U famusu filosufu inmanuel Immanuel Kant hà dichjaratu chì a comprenda di tuttu ciò chì comenza cù l'Esperienza - u "travagliu" di l'òrgani di u sensu - è distingue in duie diverse u stadiu:

Ancu l'antichi filòsufi grechi crèdenu chì a forma più fundamentale è fiducia di a realità di maestru sò sensazioni è sentenzi. A literatura filosofica interna, cunfidendu i travagli di V.I. Lenin, chjappà in un passu indipendenti, inferitu à u pensamentu astratti. A scienza moderna refuta i tempi antichi, perchè pensà à una forma emuzionale è non emotiva hè diversa, ma ogni avianu i so vantamenti è ùn pò micca esse in relazione à l'altru inferior. A capacità per a cognition sensuale hè incubata in tutti.

Sensual cognition - i prosa è cunti

Sì compite a razziunalità è u sensacionalismu, pudete truvà i so prufunenti. L'emozioni è a sensazioni ghjucà un rollu primariu in cunogenu cun u mondu esternu, in più di sta tipu di sapiri chì una persona si mette è prestu. Ma a manera sensitiva di sapè chì u mondu hè limitu è ​​hà sappiutu:

Tipi di cognitioni sensoriale

A cunnulazione sensuale di u mondu si faciule cun l'aiutu di un sistema sensu. Ogni annunziale hè influinzatu da u sistema in tuttu. Formate diversi tipi di percepzioni:

Certi susteni chì l'intuizione hè a cugnizzioni sensu. In ogni casu, si distingue da u razziunalismu è u sensacionalismu è hè a capacità di capiscenu a verità in u risultatu di "illuminazione". Intuition ùn hè fundata nantu à sensazioni è evidenza logica. Pò esse chjamatu a so forma peculiare di duie cose - à u listessu tempu cuncessione raziunale è irracionale.

U rolu di a cunnulenza sensitiva

Sì l'organi sensitivi, l'omu ùn hè micca capacitu per cumprendi a realità. Solu grazii à i so analitze mantene in cuntattu cù u mondu esternu. I prucessi di a cugnizzioni suntoriala sò involucrati quandu quì hè una necessità d'ottene infurmazione nantu à u fenomenu, ma esse superficial, incomplete. Se l'individu ha pirdutu parechji di i fondi per a cuntimplazione (persone, sordi, etc.), si compete ind'è cumpensu, per esse, altri organi cumincianu à travaglià à una freccia più altu. In particulare l'imperfezzioni di u corpu umanu è l'impurtanza di i sensorii biològichi sò notevuli quandu i difetti sò cungenital.

Signs of sense knowing

A ghjente è l'animali pò fà sapè a cunniscenza sensuale. Ma ùn ci hè un elementu impurtante, inorenti solu à l'esseri intelligenti: l'abilità di capiri di qualcosa chì ùn aghju micca vistu cun u mo ochji. L'ispecìfita di a cugnizzioni sensu di i persone hè chì formanu imàgini basati in i storii di l'altri. Per quessa, pudemu parlà di u rolu di a lingua in l'implementazione di u prucessu cognettu di l'aiutu di l'organi sensitivi. U signali principali di a percepzione sensualista hè un riflessu direttu di a realità circundante.

Metodi di cognizioni sensoriale

U settore di operazione è tecniche, à traversu a cugnizzioni s'hè rializatu, ci sò parechje. Tutti i metudi sò spartuti in dui tipi: empiricità è teorica. A causa di a peculiarità di a cognition sensoriale, a maiò parte di e tecniche teoricu (o scientificu), cum'è l'analisi, deduzioni, analogie, etc., ùn sò micca applicàbbili. Pudete creà una imprenta d'objectu solu cù l'aiutu di e seguenti azzioni:

  1. Observazione - questa hè, a percepzione di i fenomeni, senza intervene micca in elli.
  2. Medimente - determinazione di a rapportu di l'ogghjettu misuratu à a referenza.
  3. Comparazione - l'identifiazione di parechji similarii è diffarenzi.
  4. Un esperimentu hè a pusazione d'oggetti è di i fenomeni in e cundizioni cuntrullati è l'studiu di elli.

Forme di cognizioni sensoriale

A cognition sensuale hè un prucessu passu à passu è pussedi tres passi chì si preparanu per a transizione à un altru livellu - l'estrazione hè più altu. Formi basi di cognizzioni sensoriale:

  1. Sensation. L'urganizazione, nantu à quale l'organi umani sunnu affettati da l'uggetti. Dà una visione unilaterale di e cose, per esempiu, una fiore bella pò pudè oliu terriblemente, è una mansa piacevule è disgustante à u gustu.
  2. Percepzioni , chì vi permette di accumulà i cunniscenze nantu à a basa di una sensu o di diversi sensazioni è furmà una figura holistic.
  3. Presentazione . Scrive è creà imàgini chì parevenu in memoria. Senza stu stadiu, ùn sarà micca pussibule di cumpensà a realità, postu chì una stampa visuale hè esse fatta.

Tutta a cognitioni sensoriale hè di frontiere, perchè ùn hè incapu di sfondate in l'essenza di i fenomeni. Per andà appena allora, hè pensatu u pensamentu, chì venga ancu da imagineri formati. A lògica è l'analisi sò usati per capiscenu l'essenza interna di i fenomeni: questu hè u passu prossimu. A cuntintazione vivante è u pensamentu abstracte sò inseparabule è participanu equitatamente in u percorsu di a rialità di l'intemperie.