U zitellu mannatu

Appressu à a luz, tutti i figlioli si sò cumportanu quasi identitariamente: sò dormenu, manghjonu, quarchi griddu. Ma in i primi misuri dopu a nascita, accumincianu a manifestazione di caratteru, perchè tutti anu u so propiu. Impussibule da a natura è di i geni, e so qualità sò manifestamenti manifesti in i tempi di crisa è in l'adolescenza. Tanti zitelli à questa volta diventenu stupendu, si cumpurtava arbitrariamente. Scupremu di ciò chì fate se u zitellu ùn sia senza cuntrollu, si cumporte aggressivamenti è ùn si pò micca risposte à tutti i richieste di l'anziani. E pà cumincià à truvà perchè i zitelli ùn ubbidenu micca à i so genitori.


Cause di disubbidenza

  1. In u prucessu di sviluppu è a furmazione di a parsunalità, parechji eventuuli cumplicati, e chjamati periodi di crisa sò sappiutu, quandu u zitellu senti cum'è a forza di i so amori. Ma u tempu hè difficiule primuramente per u zitellu, perchè alcuni ellu ùn pò micca capiscu u veru causali di e so azzioni. U zitellu perciò cumprende in u mondu, amparate cumu per fà, è cumu pò esse impossible è per quessa. E i genitori devenu accade à stu prucessu cù l'intemperii, spieghendu ogni passu à u zuccheru fiorente.
  2. Se tenite un zitellu, pudete capisce chì di nascita hè una persona distinta, cù i vostri pensi è i desideri, è per quessa hè u dirittu di fà cumu vulete. E voi, i genitori, anu rimpruverà u so cumpurtamentu se qualchidunu azzioni sò periculosi per ellu o per altri, è in nisun prufunni pruvate per fàli ubbidenti, robot controlatu.
  3. Inoltre, u disubbidimentu pò esse u risultatu di l'educazione inutilità (quandu u zitellu hè permessu à l'altru o, perversamente, tuttu hè pruibitu) o prublemi in a famiglia (disputa frequente entre parenti, etc.).

Chì s'ellu si u zitellu hè incontrollable?

1. Si un zitellu fai ciò chì voli, inveci di i prutesti di i so genitori, hè una occasione di ricurdà a so vede nantu à a crianza è, forsi, cambia u so cumpurtamentu. Ùn avete micca scrittu à u zitellu? Pudete bè i cura?

2. Sviluppà i vostri tiani di cumpurtamentu:

3. In disputi è cunflitti cù u to figliolu o figliola, ùn và micca avanti cù a vostra autorità: per questu pudete furnisce u fruttu confidenza di u zitellu, è cusì sarà più difficiuli di stabilisce una relazione. Invece, cercanu cumprumissu, negociate cù u zitellu, distractanu. Pruvate belli belli, cù tenderezza è amore. Questu hè u megliu modu per fà un zitellu apartu à a cumunicazione novu.

4. In i casi chì u zitellu duvia malgradu per parechji prublemi psicologichi, ùn abbiate a visita à u duttore. Un specialista aiutà à aiutà à trattà stu prublema è rinvià a pace di famiglia.