Viaghjariu Internaziunali

Sicondu l'ONU, oghje ci sò più di 250 miliuna di donne in u mondu chì anu perdutu u so maritu. Piuttostu spessu, u putere statale è statutu ùn importa micca u destinu di e veduvi, l'organizazioni civili ùn paganu micca l'attenzione.

È, cù questu, in parechji paesi ùn ci hè una attitudina cruelata à e vèduve è ancu i so figlioli . In tuttu, circa 115 miliuna veduvi vivenu quì sottu u livellu di miseria. Sò sottumessi à a viulenza è a discriminazione, a so salute hè minatu, assai di elli ùn anu mancu un tettu in sopra i so capi.

In certi paesi, una donna hà u stessu status chì u so maritu. È in casu di a so morte, a vedova perdi tuttu, cumu l'accessu à l'eredi è a pussibilità di a prutezzione sociale. Una donna chì hà perditu u so maritu in questi paesi ùn pò micca esse cunsideratu membru di a società.

Quandu hè celebratu u ghjornu internazionale di e vèduve?

Ricunnisciutu a bisogna à prestu attirà à e vèduve di ogni età in a righjoni è in diverse ambienti culturali, l'Assemblea Generale di l'ONU decide à a fini di u 2010 da stabilisce u Vidu di l'Internaziunale Internaziunale, è hè annulitatu annantu u 23 di ghjugnu .

Per a prima volta, u ghjornu di e veduvi hè in 2011. U Segretariu Generale di a Nazione, parlendu annantu à questa mena, hà dettu chì e vèduve puderanu guderu tutti i diritti nantu à i quali ugguali cù u restu di i membri di a nostra comunità mundiale. Hà urge à tutti i guverni à pagà più attente à e donne chì anu perdutu u maritu è ​​i so figlioli.

U ghjornu internaziunale di e veduvi in ​​Russia, o ancu in altri paesi di u mondu, i discurizzioni è avvenimenti d'infurmazioni sò sfruttati, à quali attivisti è avvucati di dritti di i drittijiet di i diritti umani sò invitati. U scopu di ste reune hè di crescita a sensibilizazione di a nostra sucetà sia quantu a situazione di e vèduve, è ancu di i so figlioli. In questu ghjornu, assai fundazioni caritatevuli sò cullendu i soldi à favore di e femine chì hà bisognu di sustegnu.